PROWADZĄCY:
- mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
- Członek Zarządu Związku Powiatów Województwa Dolnośląskiego (związek celowy powołany do realizacji zadań z dziedziny geodezji i kartografii).
- Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 – 2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
- Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
- Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
- Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).
ADRESACI SZKOLENIA:
- Pracownicy urzędów gmin zajmujący się nadawaniem numeracji i ewidencjonowaniem miejscowości, ulic i adresów.
- Gospodarujący nieruchomościami Skarbu Państwa oraz samorządowymi, geodeci, projektanci, biegli sądowi, rzeczoznawcy majątkowi, architekci, urbaniści, deweloperzy na rynku nieruchomości, zarządcy nieruchomości, pośrednicy w obrocie nieruchomościami.
- Inwestorzy na rynku nieruchomości, przedstawiciele służb, które wykorzystują numerację nieruchomości (adresy) w związku z wykonywaniem zadań służbowych oraz wszyscy inni zainteresowani tematyką.
CEL I KORZYŚCIE ZE SZKOLENIA:
Zapoznanie uczestników z procesami dotyczącymi nadawania, likwidacji lub zmiany nazwy miejscowości, ulic, placów i innych obiektów użyteczności publicznej a także z zasadami nadawania numeracji adresowej i ich ewidencjonowaniem w miejscowościach. Ponadto uczestnikom szkolenia zostanie przekazana wiedza na wynikająca z ustawy Prawo geodezyjnego i kartograficznego z naciskiem na praktyczne jej wykorzystanie. Także przypomniane zostaną obowiązki, które nałożyła na gminy ustawa o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Nadawanie, znoszenie lub zmiany nazwy miejscowości – zasady regulacji prawnych,
2. Nadawanie lub zmiany nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych – omówienie regulacji prawnych,
3. Nowe obowiązki nałożone na gminy w zakresie zmian nazw budowli, obiektów, dróg, ulic, mostów i placów wynikających z ustawy z dnia 1 kwietnia 2016r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej – skutki realizacji ustawy
4. Zadania gminy w zakresie ustalania numerów porządkowych oraz zakładania i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
5. Nadawanie numerów porządkowych,
6. Adresy nieruchomości
7. Zasady udostępniania danych EMUiA,
8. Omówienie zakresu informacji gromadzonych w EMUiA,
9. Organizacja, tryb tworzenia i aktualizacji danych w EMUiA,
10. Wzory wniosków o ustalenie numeru porządkowego,
11. Przykłady uchwał rad gmin w sprawie przebiegu oraz nadania nazw ulicom i placom.
Miejsce szkolenia
Hotel GryfJana z Kolna 22/26, Gdańsk