zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Postępowanie o zamówienie publiczne przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – Praktyka, orzecznictwo KIO i opinie UZP, z uwzględnieniem trudności praktyki w czasie epidemii koronawirusa

17 kwietnia 2020 09:00-13:00

200 zł netto

-    zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
-    uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
-    platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


PROWADZĄCY:
radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Trener/wykładowca na ponad 200 szkoleniach dotyczących zamówień publicznych m.in. dla wykonawców, administracji rządowej, samorządowej, podmiotów leczniczych, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli instytucji kultury i nauki, osób kontrolujących wydatkowanie środków europejskich, organów kontrolnych (np. NIK), dyrektorów sądów okręgowych i apelacyjnych, instytucji wojskowych, Policji. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i funduszy Europejskich (w Warszawie: SGGW, Uczelnia Łazarskiego, Uniwersytet SWPS, Wojskowa Akademia Techniczna, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet w Białymstoku oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie). Autorka kilku tysięcy publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa.


ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników zamawiających zobowiązanych do stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, osób biorących udział w procesie realizacji zamówień publicznych jako członkowie komisji przetargowej, w szczególności z administracji rządowej, samorządowej, a także wykonawców ubiegających się o publiczne kontrakty w różnych branżach.


CEL SZKOLENIA:
- zapoznanie z zasadami dotyczącymi elektronizacji zamówień, w tym zawartymi w rozporządzeniu o elektronizacji oraz rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów
- przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących m.in. kształtowania postanowień SIWZ uwzględniając wymogi komunikacji elektronicznej, ofert w postaci elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym
- przedstawienie wymagań związanych z przechowywaniem i udostępnianiem dokumentów elektronicznych
- poznanie rodzajów podpisów elektronicznych i zasad ich weryfikacji.


PROGRAM:
I. Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym w postępowaniach „biuletynowych” – poczta elektroniczna, formularz na ePUAP, komercyjny portal e-usług, zagrożenia i ułatwienia, czy i jaki model wybrać

II. Kwalifikowany podpis elektroniczny - jak zamawiający i wykonawca mogą samodzielnie zweryfikować czy JEDZ, oferta, dokument itp. został prawidłowo podpisany – instrumenty do walidacji

III. Zasady publikacji SIWZ i jej zmian oraz zadawanie pytań do SIWZ
1. W jakiej formie wykonawca może zadawać pytania do SIWZ, czy muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym
2. Czy zamawiający powinien udzielić odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w terminie, ale środkiem komunikacji nieprzewidzianym w SIWZ

IV. Oświadczenia i dokumenty oraz forma ich składania i uzupełniania w postępowaniu o zamówienie publiczne, z użyciem środków komunikacji elektronicznej
1. Forma oświadczeń lub dokumentów i ich potwierdzanie za zgodność z oryginałem w formie elektronicznej
2. Różnica między oświadczeniami i dokumentami „tradycyjnymi” a oświadczeniami i dokumentami elektronicznymi, e-dokumenty urzędowe (e-KRK, e-ZUS, e-US itp.) – podobieństwa i różnice w ich wystawiani, problemy praktyki, w tym utrudnień w ich pozyskaniu w czasie epidemii
3. Termin złożenia i uzupełnienia – jaki zamawiający może lub powinien wyznaczyć

V. Oferta w postępowaniu
1. Reguły przesyłania elektronicznej oferty z kwalifikowanym podpisem elektronicznym na miniPortalu i portalach komercyjnych – podobieństwa i różnice
2. Oferta w postępowaniu biuletynowym - czy zamawiający może dopuścić czy też wymagać złożenia oferty w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy wykonawca może wybrać formę i złożyć ofertę w formie pisemnej
3. Forma pełnomocnictwa
4. Otwarcie ofert
5. elektronicznych i informacje z otwarcia – wymóg jawnego otwarcia ofert w okresie epidemii (np. transmisja on-line), rozwiązania praktyczne, problemy z odszyfrowaniem ofert a unieważnienie postępowania

VI. Wadium po elektronizacji, w tym wymagania co do wadium w formie innej niż pieniądz, jak w praktyce wyglądają elektroniczne gwarancje wadialne, czy, kiedy i jak zamawiający ma obowiązek zwrócić wykonawcy elektroniczne wadium

VII. Reguły udostępniania protokołu postępowania i załączników do niego (np. ofert) w postępowaniu elektronicznym oraz archiwizacja dokumentów elektronicznych.


 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha