zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Arkusz organizacyjny szkoły podstawowej na rok szkolny 2022/2023 i organizacja zajęć specjalistycznych.

02 marca 2022 09:00-12:30

280 zł netto

Szanowni Państwo

Przygotowanie organizacji kolejnego roku szkolnego jest najważniejszym zadaniem
z zakresu zarządzania oświatą dla dyrektorów szkół i pracowników samorządowych. Optymalne zaplanowanie realizacji zadań szkolnych w największym stopniu dyscyplinuje wydatki ponoszone przez samorząd na prowadzenie szkół. Wiele kosztownych rozwiązań organizacyjnych wynika z kierowania się nieuzasadnionymi prawem schematami postępowania i warto je zmienić.
Zapraszam na szkolenie, na którym omówię aktualne przepisy prawa obowiązujące
w organizacji szkoły podstawowej i pokażę jak je stosować, by ich organizacja pracy była optymalna. Dodatkowo omówię organizację zajęć specjalistycznych, które uzupełniają ofertę zajęć przewidzianych w arkuszu organizacyjnym i stanowią pierwszy krok w budowaniu szkoły w pełni zdolnej wspierać swoich uczniów w rozwoju.

Forma szkolenia:
• Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
• Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze

Informacje o prowadzącym: 
• praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświa-towej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
• autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowe-go i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
• odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół oraz pracownicy samorządowi odpowiedzialni
za zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych, wszyscy zainteresowani.

Cele szkolenia:
Przygotowanie uczestników szkolenia do sprawnego zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych
z uwzględnieniem rozproszonych zmian w przepisach prawa oświatowego, w tym:
1) optymalnej realizacji ramowych planów nauczania dla szkół podstawowych;
2) optymalnego planowania pracy nauczycieli.


Plan zajęć – 2 sesje po 1,5 godz.
1. Co nam mówi model finansowania szkół podstawowych?
2. Cechy organizacji szkoły podstawowej mające wpływ na poziom wydatków ponoszonych na jej prowadzenie:
1) liczba uczniów w oddziale - przykłady optymalizacji z życia wzięte;
2) organizacja wybranych zajęć edukacyjnych w podziale na grupy oddziałowe, międzyoddziałowe i międzyklasowe – przykłady optymalizacji z życia wzięte.
3. Nauka w klasach łączonych - czym różni się praca w klasach łączonych od pracy
w grupie międzyklasowej?
4. Organizacja klas sportowych i dwujęzycznych – poznaj szczegółowe zasady finansowania tej formy kształcenia zanim się zdecydujesz.
5. Katalog podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej – używaj tych nazw.
6. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej - zajęcia obowiązkowe dla ucznia
i zajęcia obowiązkowe dla szkoły a nieobowiązkowe dla ucznia.
7. Praktyczny model ustalenia liczby godzin do dyspozycji dyrektora dla szkoły - zasady ich wykorzystania.
8. Organizacja religii, etyki, przygotowania do życia w rodzinie i doradztwa zawodowego
– optymalne rozwiązania.
9. Jak planować organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w arkuszu organizacyjnym.
• Standard zatrudnienia specjalistów - Optymalizacja pracy na stanowiskach specjalistów.
• Organizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych realizowanych poza arkuszem organizacyjnym.
• Optymalny i efektywny model przydziału zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
10. Trzy modele organizacji kształcenia specjalnego – jaką formę przyjąć?
11. Dlaczego w definicji arkusza organizacyjnego nie ma zajęć indywidualnego nauczania, zajęć zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, zajęć realizowanych indywidualnie lub w grupie do 5 osób z uczniami objętymi kształceniem specjalnym?
12. Zasady organizacji zajęć na warunkach określonych w odrębnych przepisach:
• nauka języka polskiego dla cudzoziemców i osób powracających z zagranicy,
• zajęcia umożliwiające podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej
- zakres obowiązkowego stosowania i pozyskiwania środków na ten cel.
13. Organizacja biblioteki szkolnej i świetlicy szkolnej - optymalne rozwiązania.
14. Optymalne planowanie pracy nauczycieli w arkuszu organizacyjnym – najczęściej popełniane błędy.
15. Nowy tryb opiniowania arkusza organizacyjnego- wzór pisma do KO.
16. Zasada działania w ramach ustawowo przyznanych kompetencji:
• W jakich sytuacjach organ prowadzący może nakazać dyrektorowi zmianę
w arkuszu organizacyjnym?
• W jakich sytuacjach Kurator Oświaty może nakazać organowi prowadzącemu
zmianę w arkuszu organizacyjnym?

Metoda i forma prowadzenia zajęć
Metoda asymilacji wiedzy i jej zastosowania w praktyce.

 

 

 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha