zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Obowiązki szkół, przedszkoli, placówek oświatowych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami- przepisy wchodzące w życie 6 września 2021 roku

17 września 2021 10:00-13:30

270 zł netto

Forma szkolenia:
• Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
" Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę in-ternetową w komputerze

Prowadzący:
Praktyk, pracownik samorządowy z ponad dwudziestoletnim stażem pracy na stanowiskach związanych z zarządzaniem oświatą, autorka szkoleń, opracowań i publikacji z zakresu prawa oświatowego (m.in. współautorka Komentarza do ustawy o systemie oświaty Wydawnictwa C.H.Beck, Warszawa 2016r.), doświadczona trenerka. Od 11 lat prowadzi szkolenia dla pracowników administracji samorządowej, dyrektorów jednostek oświatowych, nauczycieli, radnych, pracowników administracji szkół obejmujące zagadnienia z zakresu przepisów ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, ustawy - Karta Nauczyciela, ustawy o systemie informacji oświatowej, ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, a także ochrony danych osobowych.

Adresaci:

Na szkolenie zapraszamy pracowników szkół, przedszkoli, placówek oświatowych, urzędów gmin oraz centrów usług wspólnych odpowiedzialnych za przygotowanie jednostki do wdrożenia przepisów w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami lub nadzorowanie wdrożenia z pozycji organu prowadzącego a także inne osoby zainteresowane tematem szkolenia.
Korzyści ze szkolenia:
Zapoznanie uczestników z nowymi regulacjami wchodzącymi w życie 6 września 2021 roku oraz ugruntowanie i uporządkowanie wiedzy w zakresie objętym tematyką szkolenia.
Przepisy ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami obligują podmioty publiczne do spełnienia konkretnych warunków w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
6 wrzesień 2021 roku stanowi datę wprowadzenia obowiązku spełnienia przez podmioty publiczne, a więc również jednostki oświaty, minimalnych wymagań w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej a także stanowi początek obowiązywania przepisów regulujących przebieg postępowania skargowego przy braku spełnienia w/w wymagań.


Program
1. Podstawa prawna obligująca szkoły, przedszkola, placówki oświatowej do zapewnienia do-stępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2. Definicja szczególnych potrzeb – opis konkretnych przypadków.
3. Analiza minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępu osobom ze szczególnymi po-trzebami – jakie warunki musimy spełnić obligatoryjnie w zakresie:
- dostępności architektonicznej (przepisy obowiązujące od 6 września 2021r.),
- dostępności cyfrowej,
- dostępności informacyjno-komunikacyjnej (przepisy obowiązujące od 6 września 2021r.).
4. Dostęp alternatywny:
- na czym polega,
- przykłady sytuacji, w których można wprowadzić takie rozwiązanie.
5. Obowiązek umieszczenia warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szcze-gólnymi potrzebami w umowach na realizację zamówień publicznych.
6. Czy w szkole powołujemy koordynatora do spraw dostępności?
7. Redagowanie przez szkołę planu działania na rzecz poprawy dostępności - obowiązek, czy przydatna praktyka?
8. Uwzględnienie dostępności w prowadzonej i planowanej działalności szkoły.
9. Prawo złożenia wniosku o zapewnienie przez szkołę dostępności architektonicznej i informa-cyjno-komunikacyjnej przez osoby ze szczególnymi potrzebami (przepisy obowiązujące od 6 września 2021r.):
- wzór wniosku,
- termin rozpatrzenia wniosku przez szkołę,
- skarga na brak dostępności,
- tryb odwoławczy,
- konsekwencje zaniechania zapewnienia dostępności przez szkołę.
10. Odrębna procedura skargowa w zakresie dostępności cyfrowej.
11. Przetwarzanie danych osobowych osób składających skargę na brak dostępności.
12. Monitorowanie dostępności cyfrowej stron internetowych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji. Wyniki pierwszego badania automatycznego stanu dostępności cyfro-wej stron internetowych podmiotów publicznych za rok 2020.
13. Cyklicznie obowiązek składania raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szcze-gólnymi potrzebami.

 

 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha