Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania;
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail;
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze.
Informacje o prowadzącym: radca prawny i doktor nauk prawnych. Nauczyciel akademicki, którego główny obszar zainteresowań naukowych obejmuje prawo pracy oraz prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem prawa pomocy społecznej. Autor ponad dwudziestu publikacji naukowych w polskich i zagranicznych czasopismach oraz uczestnik kilkudziesięciu konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych. Pracę naukową łączy z wykonywaniem zawodu radcy prawnego. W ramach własnej kancelarii prowadzi szkolenia dla pracowników organów administracji publicznej oraz świadczy pomoc prawną przede wszystkim na rzecz osób prawnych i instytucji publicznych, współpracując m.in. z trzema ośrodkami pomocy społecznej. Zrealizował ponad czterdzieści szkoleń z zakresu szeroko rozumianego prawa pomocy społecznej.
Adresaci:
- Pracownicy Domów Pomocy Społecznej; Ośrodków Pomocy Społecznej
- organy administracji rządowej i samorządowej, organizacje społeczne i pozarządowe, Kościół Katolicki, inne kościoły, związki wyznaniowe oraz osoby fizyczne i prawne organizujące pomoc społeczną
Program szkolenia
1. Aspekty prawne:
1.1. obowiązek zapewnienia pracownikom socjalnym szkoleń podnoszących poziom bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności zawodowych,
1.2. pracownik socjalny jako funkcjonariusz publiczny,
1.3. ochrona prawna funkcjonariuszy publicznych przy realizacji obowiązków,
1.4. przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego w obecności drugiego pracownika socjalnego,
1.5. przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego w asyście funkcjonariusza Policji,
1.6. obowiązek zapewnienia pracownikowi socjalnemu pomocy psychologicznej w przypadku wystąpienia sytuacji bezpośrednio zagrażających jego życiu lub zdrowiu w związku z wykonywanymi czynnościami służbowymi.
2. Aspekty psychologiczne:
2.1. diagnozowanie sytuacji zagrożenia oraz modele reakcji kryzysowych,
2.1.1. rozpoznawanie symptomów zagrożenia,
2.1.2. modele reakcji na wydarzenia zagrażające zdrowiu bądź życiu,
2.2. radzenie sobie w sytuacji bezpośredniego zagrożenia ze strony agresywnego klienta -podstawy bezpieczeństwa osobistego,
2.3. przeciwdziałanie eskalacji przemocy w sytuacji kryzysowej:
2.3.1. techniki deeskalacyjne w komunikacji z klientem pomocy społecznej,
2.3.2. radzenie sobie ze stresem wynikającym z sytuacji kryzysowych.
3. Mediacje i negocjacje w pracy socjalnej oraz w postępowaniu administracyjnym.
Panel dyskusyjny z możliwością zadawania pytań trenerowi
Uwaga
Po szkoleniu istnieje możliwość zadawania Trenerowi pytań przez 7 dni, za pośrednictwem Organizatora.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online