Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania,
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail,
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE:
- Ekonomistka z doświadczenie ponad 25 lat w projektach UE we wszystkich 3 sektorach,
- trener i doradca w projektach EFS od 2003 z akredytacją PARP a następnie Krajowego Ośrodka Szkoleniowego EFS, złoty certyfikat trenera EFS, ocenia projekty od ponad 10 lat,
- autor i realizator licznych projektów, w tym we współpracy z samorządami, firmami prywatnymi i stowarzyszeniami,
- w bieżącej perspektywie przeprowadziła ponad 500 dni szkoleń i doradztwa z zakresu projektów unijnych,
- stypendystka Kongresu Stanów Zjednoczonych, członek Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych Europy przez 5 lat, obecnie prezes firmy szkoleniowo-konsultingowej.
Cele i korzyści:
Uaktualnienie i wzbogacenie wiedzy z zakresu aspektów finansowo-księgowych projektów finansowanych ze środków europejskich. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki jak prowadzić wyodrębnioną księgowość projektu, kto i jak powinien opisywać dokumenty księgowe, jak ewidencjonować środki trwałe powstałe/ulepszone w projekcie, co robić w przypadku zwrotów, pomyłek, jak powinna być prowadzona współpraca na linii księgowość – finanse projektu, jak zachować trwałość projektu, jak przygotować projekt do kontroli od strony finansowej, jak rozliczyć korygować wydatki, jak bronić kwalifikowalności wydatków, w tym szczególne przypadki w okresie pandemii, jak postępować z VAT w projektach.
Adresaci:
Pracownicy beneficjentów, przyszłych beneficjentów IP/IZ –zespołów projektowych oraz pionów finansowo-księgowych projektów współfinansowanych ze środków europejskich, kontrolerów i opiekunów projektów, pracowników punktów informacyjnych o funduszach.
Program szkolenia:
- Wydatki niekwalifikowane jak i kiedy skorygować księgowo.
- Faktury korygujące we wnioskach o płatność.
- Specyfika zwrotów w projektach pup.
- Prawidłowe dokumentowanie wydatków projektowych – opisy, kto i kiedy ich dokonuje.
- Karta rozliczenia wydatków we wniosku o płatność.
- Jak postępować z budżetem projektu w okresie pandemii – jakie zmiany są dopuszczalne?
- Zawieszone zapisy Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków na okres pandemii.
- Kiedy można kwalifikować wydatki, pomimo iż cele nie zostały osiągnięte?
- Prawidłowe rozliczanie umów- zlecenia oraz dokumentacja z tym związana – omówienie na przykładach.
- Kwalifikowanie, rozliczanie i księgowanie wynagrodzeń w projektach.
- Jak utrzymać i opłacać personel projektu w okresie pandemii?
- Kary umowne w projektach i ich ujmowanie księgowe oraz finansowe – różne przypadki.
- Odpłatność uczestników a dochód w projekcie.
- Zmiany definicji dochodu w rozporządzeniu unijnym tzw. OMNIBUSIE i ich praktyczny wymiar.
- VAT w projektach.
- Zamykanie finansowe projektu, kontrole w okresie trwałości, w tym kontrole VAT.
- Zwroty w okresie trwałości;
- Najważniejsze wymogi z wytycznych w zakresie nieprawidłowości, w tym ułatwienia w okresie pandemii.
- Nowości dotyczące perspektywy 2014-2020, w tym częstsze stosowanie metod uproszczonych ( kwoty ryczałtowe, stawki ryczałtowe, stawki jednostkowe).
- Sesja: Pytania i odpowiedzi
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online