zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli i organizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych - strategia działania samorządowca

28 marca 2022 09:00-12:30

280 zł netto

  • Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
  • Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze

 Szanowni Państwo,

Przygotowanie organizacji kolejnego roku szkolnego jest jednym z najważniejszych zadań z zakresu zarządzania oświatą dla samorządowców odpowiedzialnych za lokalny system oświaty. Prawidłowe i umiejętne zaplanowanie organizacji szkół i przedszkoli w największym stopniu determinuje zdolność sprawnego pozyskiwania subwencji oświatowej i planowania budżetu JST.
Zapraszam na szkolenie, które stanowić będzie repetytorium podstaw prawnych obowiązujących w organizacji systemu oświaty w roku szkolnym 2022/2023, a także okazją do zaproponowania rozwiązań usprawniających organizację lokalnych systemów oświaty. Dodatkowo omówię organizację zajęć specjalistycznych, które uzupełniają ofertę zajęć przewidzianych w arkuszu organizacyjnym, a także zapowiadany standard pracy specjalistów.


 INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE

  • praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
  • autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
  • odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej

Adresaci szkolenia

Pracownicy samorządowi odpowiedzialni za zatwierdzenie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli.


Cele szkolenia:

Przygotowanie uczestników szkolenia do zaplanowania sprawnego przeprowadzenia zatwierdzania arkuszy organizacyjnych, w tym:
- podjęcia kluczowych decyzji odpowiednich warunków wynikających z lokalnej specyfiki systemu oświaty;
- wprowadzenia racjonalnych rozwiązań organizacyjnych, których stosowanie może usprawnić pracę lokalnych systemów oświaty;


Program szkolenia: 2 sesje po 1,5 godz

1. Związek zadań oświatowych realizowanych w szkołach i przedszkolach z modelem ich finansowania - co możemy zaplanować, a jak zarządzać organizacją zadań oświatowych, których nie można zaplanować.
2. Model bieżącego porównywania realizowanych zadań oświatowych z pozyskaną subwencją oświatową. Praca nad zdolnością pozyskania dodatkowej subwencji oświatowej w trybie podziału rezerwy oświatowej.
3. Co zmienia się w organizacji pracy szkół w roku szkolnym 2022/2023 – nowe przepisy o których powinien wiedzieć samorządowiec.
4. Strategia działania JST w procesie zatwierdzania arkusza organizacyjnego szkół:
a) decyzje w zakresie liczebności oddziałów szkolnych i przedszkolnych
- skutki finansowe realizacji zajęć w podziale na grupy, których można uniknąć;
b) decyzje w sprawie zasad wprowadzania do arkusza organizacyjnego liczby obowiązkowych godziny do dyspozycji dyrektora w cyklu edukacyjnym;
c) refleksja nad zasadami organizacji fakultatywnych zadań oświatowych.
5. Strategia działania JST w procesie zatwierdzania arkuszy organizacyjnych placówek wychowania przedszkolnego:
a) decyzja w zakresie organizacji form wychowania przedszkolnego (przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, IFWP);
b) decyzja w sprawie czasu pracy przedszkola i liczby godzin pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych;
c) decyzja w sprawie przydziału nauczyciela opiekującego się oddziałem przedszkolnym;
d) jak organizacja wychowania przedszkolnego w JST wpływa na wysokość dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego prowadzonych przez podmioty inne niż JST.
6. Organizacja kształcenia specjalnego i jego finansowania:
a) wybór formy organizacji kształcenia specjalnego - analiza porównawcza pod względem organizacyjnym i finansowym kształcenia specjalnego realizowanego w formie oddziałów integracyjnych, oddziałów specjalnych i edukacji włączającej;
b) elastyczny model wsparcia ucznia objętego kształceniem specjalnym
- przykłady efektywnych i nieefektywnych modeli wsparcia.
7. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i jej finansowanie:
a) standard zatrudnienia specjalistów - organizacja pracy nauczycieli zatrudnionych na stanowiskach specjalistów: pedagog, psycholog, logopeda, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny - elastycznego przydział zadań;
b) organizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych realizowanych poza arkuszem organizacyjnym – jak zarządzać tym projektem;
c) elastyczny model organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- przykłady efektywnych i nieefektywnych modeli wsparcia.
8. Cztery formy indywidualizacji kształcenia, co powinniśmy wiedzieć o ich organizacji
i finansowaniu?
9. Organizacja biblioteki szkolnej i świetlicy szkolnej - przykłady efektywnych i nieefektywnych modeli organizacji agend szkolnych.
10. Przydział zajęć nauczycielom w arkuszu organizacyjnym:
a) stanowisko pracy nauczyciela (umowa o pracę, akt mianowania) podstawą przydziału godzin w zakresie tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć;
b) przydział godzin ponadwymiarowych nauczycielom a wysokość subwencji oświatowej- czy koniecznie wiosną w arkuszu organizacyjnym;
c) zawiłości polityki kadrowej w zakresie godzin ponadwymiarowych.
11. Kompetencje organu prowadzącego w procesie zatwierdzania arkusza organizacyjnego:
a) w jakim trybie organ prowadzący ma prawo do ustalenia standardów zatwierdzania arkusza organizacyjnego;
b) w jakich sytuacjach organ prowadzący ma prawo zlecić dyrektorowi korektę arkusza organizacyjnego przed jego zatwierdzeniem;
c) czy kurator oświaty ma prawo zobowiązać organ prowadzący do zmian w arkuszu organizacyjnym.


Metoda i forma prowadzenia zajęć

Metoda asymilacji wiedzy i jej zastosowania w praktyce. Seminarium z elementami wykładu.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha