zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Postępowanie w sprawach petycji skarg i wniosków w praktyce działania organów samorządu - online

25 października 2021 10:00-14:00

250 zł netto

PROWADZĄCY:

• radca prawny, od 1995 r. obsługa urzędów administracji publicznej (urzędy gmin, urząd wojewódzki, zarządy dróg, inspekcje itp.)
• Od 1991 r. - etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku.
• wykładowca od 1994 r. wielu ośrodków szkoleniowych w Polsce m. in. Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych w Warszawie, SOWID w Katowicach, LCES w Gorzowie Wielkopolskim, ROS w Bydgoszczy, PCS w Gdańsku, oraz ośrodkach w Rzeszowie, Wrocławiu, Koszalinie i Łomży a także Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Białymstoku, Warszawie, Szczecinie i Kielcach. Realizuje główne tematy z zakresu postępowania administracyjnego i prawa samorządu terytorialnego oraz z ochrony środowiska, gospodarki nieruchomościami, planowania przestrzennego, finansów lokalnych; Formy organizowania szkoleń- wykłady, seminaria, ćwiczenia praktyczne, konsultacje.
• W latach 1998- wykładowca z zakresu prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego w szkoleniu aplikantów radcowskich oraz powołany przez Ministra Sprawiedliwości członek komisji egzaminacyjnej na egzamin zawodowy radców prawnych.
• Prowadzi szkolenia zawodowe dla radców prawnych w ramach doskonalenia zawodowego.
• Wykładowca na szkoleniach służby cywilnej, posiada uprawnienia wykładowcy Brytyjskiego Funduszu Know How z zakresu planowania przestrzennego oraz zarządzania finansami komunalnymi,

  


PROGRAM:

1. Petycje, skargi i wnioski - źródła prawa i charakterystyka postępowania.

2. Skargi i wnioski:

•          zakres pojęcia skargi w kontekście wniosków i petycji,

•          prawo składania skarg i wniosków, forma i treść,

•          organy i podmioty rozpatrujące skargi i wnioski,

•          sposoby wnoszenia - skargi elektroniczne, anonimy,

•          elementy składowe podania - podpisy, pełnomocnictwa, forma, minimalne wymagania,

•          tryb rozpoznawania, terminy; skarga, a żądanie, środki zaskarżenia lub ponaglenie w postępowaniu administracyjnym, uzupełnianie braków pisma,

•          zawiadomienie o załatwieniu skargi lub wniosku; przypadki pozostawienia bez rozpoznania,

•          skargi na organ i pracowników - skutki, konsekwencje,

•          udział prasy, interwencje poselskie i radnych,

•          nadzór nad postępowaniem skargowo-wnioskowym.

3. Petycje:

•          Petycja - definicja i zakres przedmiotowy pojęcia,

•          rodzaje petycji (wniesienie we własnym imieniu, na rzecz kogoś innego, w interesie publicznym),

•          adresaci petycji, procedura rozpatrywania, usuwanie braków formalnych,

•          sposoby rozpatrzenia petycji i terminy,

•          petycja wielokrotna i zbiorowa,

•          dokumentacja i nadzór nad rozpatrywaniem petycji,

4. Zależności między postępowaniami w sprawie petycji, skarg i wniosków a RODO i dostępem do informacji publicznej.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha