Szczegóły organizacyjne:
Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
Informacje o prowadzącym szkolenie:
- przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
- wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
- autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej nauczyciel bibliotekarza,
- wieloletni wiceprezes, obecny sekretarz TNBSP Odział Warszawa,
- trener oświaty, certyfikowany trener online,
- wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych praktycznego warsztatu pracy nauczyciela bibliotekarza .
Adresaci:
nauczyciele bibliotekarze/staż pracy 0-10
Cele główne:
Kształcenie umiejętności promowania działań biblioteki szkolnej w środowisku szkolnym, zapoznanie z narzędziami wspierającymi promocję biblioteki szkolnej, podniesienie kompetencji bibliotekarzy szkolnych w zakresie promowania własnej pracy oraz wzmocnienie wizerunku bibliotekarza szkolnego.
Cele szczegółowe (przewidywane efekty):
Uczestnicy:
1. Poznają warsztat promocji biblioteki szkolnej w środowisku.
2. Poszerzą swoją wiedzę na temat zasad marketingu i skuteczności działań promocyjnych swoją pracę z wykorzystaniem Internetu.
4. Poddadzą refleksji swoje działania i zaplanują zmiany w promocji biblioteki szkolnej 5.Opracują kampanię promocyjna swojej biblioteki z zastosowaniem poznanych narządzi i technik marke-tingowych.
6. Zastosują zdobytą wiedzę w swojej pracy nauczyciela bibliotekarza.
Program szkolenia:
Tytuł modułu/ |
Treści |
Liczba godzin |
|
Rozpoczęcie szkolenia |
Omówienie tematu i zasad uczestniczenia w szkoleniu. Integracja uczestników. |
30 minut |
|
Wizerunek biblioteki także biblioteki szkolnej i bibliotekarza/nauczyciela bibliotekarza |
Czym jest wizerunek, przykłady negatywnych stereotypów o bibliotekarzach, biblioteczny dresscode/jak zmienić stereotypy /kondycja psychiczna bibliotekarza szkolnego/jak wzmocnić swój wizerunek |
1 h |
|
Narzędzia i techniki marketingowe, które można wykorzystać do promocji biblioteki szkolnej. |
Analiza jakości pracy biblioteki- SWOT– przykłady, wewnętrzna i zewnętrzna kampania- podobieństwa i różnic, promocja biblioteki w Internecie, praca zdalna biblioteki jako część kampanii marketingowej, 10 zasad filozofii kaizen. |
1 h |
|
Jak zorganizować ciekawą kampanię marketingową biblioteki szkolnej w środowisku szkoły, dzielnicy i gminy |
Deklaracja misji, wizja pracy biblioteki szkolnej, logo biblioteki, wizytówka biblioteki i nauczyciela bibliotekarza, jedno ważne wydarzenie elementem promocji biblioteki |
1 h |
|
Podsumowanie szkolenia |
Rekapitulacja szkolenia, dyskusja, pytania, wykonanie zadań |
30 minut |
Formy/metody i techniki pracy: warsztaty połączone z elementami wykładu / bardzo ważne aby uczestnicy warsztatów mieli założone konto Google. W trakcie spotkania będziemy pracować wspólnie nad kilkoma zagadnieniami. W czasie warsztatów będziemy używać formularzy Google i Jambooarda . W czasie warsztatu dla zwiększenia efektów szkolenia i zrealizowania oczekiwań uczestników, trenera oraz organizatora szkolenia powinien być włączony mikrofon/ kamerka mile widziana. Proszę mieć także przy sobie telefon komórkowy do pracy w trakcie warsztatów. Będziemy korzystać z narzędzi: mentimeter i/lub ahaslides. Aplikacji nie ściągamy i nie rejestrujemy się w systemie tylko otrzymujemy kod wejścia do przygotowanych prezentacji. Kilka dni przed warsztatami uczestnicy warsztatów otrzymają dodatkowo ankietę do zbadania oczekiwań i potrzeb wynikających z zapisu na warsztaty oraz krótki filmik na temat warsztatów.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online