Profesjonalna obsługa sekretariatu w szkole
PROWADZĄCY:
- praktyk, główny specjalista ds. oświaty w starostwie powiatowym. Zajmuje się realizacją spraw z zakresu zadań i uprawnień organu prowadzącego placówki oświatowe
- wykładowca i ekspert z listy edukatorów Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, absolwentka seminarium doktorskiego Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego, certyfikowany doradca zawodowy, specjalista w zakresie public relations, członek Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego im. Adama Chętnika, członek Zarządu Towarzystwa Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Ostrołęce
- autorka książki – poradnika dotyczącego profesjonalnego sekretariatu w szkole
CELE SZKOLENIA:
- Nabycie wiedzy z zakresu aktów prawa oświatowego.
- Zapoznanie się z podstawową dokumentacją pracy szkoły.
- Doskonalenie praktycznych umiejętności związanych z pracą sekretarza/sekretarki szkoły takich jak: organizacja miejsca i czasu pracy, skuteczna komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami.
PROGRAM SZKOLENIA:
Wprowadzenie do szkolenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej: przedstawienie tematu i celu szkolenia. Dokonanie rozeznania odnośnie doświadczenia uczestników w zakresie pracy na stanowisku sekretarza szkoły / sekretarki.
1. Kierowanie sekretariatem. Zadania i obowiązki pracownika sekretariatu:
2. Instrukcja kancelaryjna w szkole.
3. Podstawowe czynności kancelaryjne:
1) ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesy-łek;
2) sporządzanie czystopisów pism oraz ich powielanie;
3) wysyłanie korespondencji i przesyłek;
4) przyjmowanie i nadawanie faksów oraz obsługa poczty elektronicznej.
4. Dokumentacja w sekretariacie szkolnym:
1) księga korespondencji,
2) rejestr skarg i wniosków, procedury rozpatrywania skarg,
3) prowadzenie księgi ucznia,
4) rejestr wycieczek (regulamin i karta wycieczki, liczba dzieci w grupie, zgody rodzi-ców),
5) rejestr wydanych legitymacji (procedura wydawania legitymacji, duplikaty legityma-cji),
6) rejestr wydanych świadectw szkolnych (procedury wydawania, duplikaty świadectw, oczywista pomyłka w treści świadectwa),
7) rejestr dyplomów, zaświadczeń o szczegółowych wynikach sprawdzianu,
8) rejestr zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez komisję okręgową,
9) wydawanie kserokopii lub odpisów arkuszy ocen,
10) instrukcja postępowania z pieczęciami urzędowymi, rejestr pieczęci.
5. Pozostała dokumentacja:
1) statut,
2) regulaminy,
3) plan nadzoru pedagogicznego,
4) sprawozdanie z realizacji planu nadzoru pedagogicznego.
6. Rekrutacja do szkoły/przedszkola – dokumentacja, regulamin i odwołania.
7. Rejestr wypadków (protokoły wypadku, procedury szkolne).
8. Księga Protokołów Rady Pedagogicznej oraz załączniki do protokołu.
9. Księga obiektu, Księga inwentarzowa – dane wprowadzane do SIO.
Uwaga: Informuję, że trener prowadzący szkolenie zachęca Państwa do przesyłania mu za naszym pośrednictwem szczególnych przypadków, których omówienia na szkoleniu Państwo oczekują. Wszystkie nadesłane przez Państwa zapytania zostaną na szkoleniu omówione, a najciekawsze kazusy zostaną włączone do prezentacji i materiałów szkoleniowych. Z przyczyn technicznych proszę o przesyłanie zapytań nie później, niż na 3 dni przed szkoleniem.
Miejsce szkolenia
Hotel Poloniaul. Basztowa 25, Kraków