zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Zamówienia publiczne - praktyczne problemy w związku z koronawirusem

21 kwietnia 2020 09:00-13:00

200 zł netto

-    zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
-    uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
-    platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


PROWADZĄCY:
radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Trener/wykładowca na ponad 200 szkoleniach dotyczących zamówień publicznych m.in. dla wykonawców, administracji rządowej, samorządowej, podmiotów leczniczych, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli instytucji kultury i nauki, osób kontrolujących wydatkowanie środków europejskich, organów kontrolnych (np. NIK), dyrektorów sądów okręgowych i apelacyjnych, instytucji wojskowych, Policji. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i funduszy Europejskich (w Warszawie: SGGW, Uczelnia Łazarskiego, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet w Białymstoku oraz Uniwersytet SWPS w Warszawie). Autorka kilku tysięcy publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa.


PROGRAM:
I. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1. Czy i w jakim zakresie w postępowaniach „krajowych” można lub warto dopuścić komunikację przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, jakie środki wybrać
2. Portal e-usług, miniPortal (ePUAP) oraz poczta elektroniczna – efektywność wybranych przez zamawiającego rozwiązań w celu udzielenia zamówienia
3. Czy zamawiający powinien udzielić odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w terminie, ale środkiem komunikacji nieprzewidzianym w SIWZ
4. Termin wykonania zamówienia – czy stan epidemii powinien wpłynąć na jego długość i sposób określenia, podejście zamawiającego a możliwości wykonawcy

II. Postępowanie o zamówienie publiczne o wartości mniejszej od progów unijnych (biuletynowe)
1. Czy zamawiający może dopuścić czy też wymagać złożenia oferty w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy wykonawca może wybrać formę i złożyć ofertę w formie pisemnej
2. Postępowania będące w toku a postępowania planowane – jakie możliwości ma zamawiający aby zmniejszyć ryzyko braku ofert, kwestie zmiany SIWZ i ogłoszenia
3. Termin składania ofert – minimalny czy umożliwiający sporządzenie i złożenie oferty
4. Forma i sposób złożenia oświadczenia „wstępnego” wykonawcy – komunikacja „tradycyjna” czy środki komunikacji elektronicznej, czy można modyfikować wzory oświadczeń przygotowanych przez UZP (np. usunąć miejsca na złożenie podpisu własnoręcznego)

III. Wymagania dokumentacyjne wobec wykonawcy w postępowaniu, w tym z użyciem środków komunikacji elektronicznej
1. Oświadczenia i dokumenty składane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw wykluczenia, dokumenty przedmiotowe - forma i sposób przekazania, w tym w postępowaniach krajowych (np. informacja z KRK, ZUS, US)
2. Minimalny ustawowy termin wymagany na złożenie dokumentów a realny do wyznaczenia wykonawcy przez zamawiającego – czy i jak zamawiający powinien (może) uwzględnić ograniczenia w pracy instytucji publicznych wydających dokumenty niezbędne wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne
3. Czy wykonawca może złożyć wniosek do zamawiającego o wydłużenie terminu na złożenie /uzupełnienie dokumentów, jak może postąpić zamawiający

IV. Składanie ofert w postaci elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym i ich ocena
1. Otwarcie ofert, w tym elektronicznych i informacja z otwarcia – wymóg jawnego otwarcia ofert w okresie epidemii (transmisja on-line)
2. Wezwanie do złożenia wyjaśnień treści oferty, rażąco niskiej ceny – forma odpowiedzi wykonawcy i sposób przekazania, jaki termin zamawiający powinien wyznaczyć wykonawcy

V. Umowy o zamówienie publiczne
1. Problem odmowy przez wykonawcę podpisania umowy o zamówienie na warunkach zawartych w ofercie – mechanizmy działania zamawiającego
2. Kiedy zmiana umowy jest dopuszczalna – zmiany przewidziane i nieprzewidziane, a możliwe do zastosowania
3. Możliwości aneksowania umowy przewidziane w tzw. specustawie – czy i w jakich sytuacjach są realnie możliwe do wykorzystania przez zamawiającego i wykonawcę.


 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha