Online: Obowiązki straży gminnej (miejskiej), zarządcy drogi i jednostki samorządu dotyczące dopuszczalnego nacisku osi pojazdów

22 styczeń 2021 10:00-14:00

290 zł netto
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
Wykładowca i trener w tematyce prawa transportowego 16 lat doświadczenia w realizacji szkleń dla administracji samorządowej w zakresie wydawania licencji zezwoleń i zaświadczeń na wykonywanie przewozów drogowych, kontroli przewoźników, organizacji publicznego transportu zbiorowego, organizacji przewozów uczniów, wydawania zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych. Posiada duże doświadczenie w pracy w urzędach nadzoru i kontroli transportu drogowego. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów miesięcznika „Transport Drogowy” (Verlag Dashofer). Realizował szkolenia oraz działania doradcze w ramach projektów twinningowych, jako ekspert oddelegowany przez stronę kontraktu bliźniaczego. Prowadził szkolenia służb i administracji Ukrainy, Chorwacji i Turcji w zakresie wymagań prawa wspólnotowego w szczególności: czasu pracy kierowców, dostępu do rynku przewozów drogowych, wymagań stosowanych przy przewozie towarów niebezpiecznych, kształcił tureckich trenerów i doradców DGSA. Prowadził wykłady i ćwiczeń dla studentów kierunku Transport Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, wykłady na Studiach Podyplomowych Uniwersytetu Łódzkiego. Prowadzi również szkolenia otwarte w tematach: mocowania ładunków, przewozu drogowego odpadów, żywych zwierząt, materiałów szybko psujących się. Prowadził szkolenia w ramach kursów na Certyfikaty Kompetencji Zawodowych, szkolenia inspektorów transportu drogowego, funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Służby Celnej.
CELE SZKOLENIA:
Zapoznanie uczestników z aktualnymi warunkami wydawania zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego z uwzględnieniem wyroku TSUE oraz kontroli drogowych przewozów wykonywanych pojazdami nienormatywnymi.
ADRESACI:
Pracownicy jednostek samorządu oraz zarządów dróg zajmujący się wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego lub mający w swoich obowiązkach kontrole drogowe przewozów wykonywanych pojazdami nienormatywnymi (urzędy marszałkowskie, starostwa, urzędy miasta lub gminy i zarządy dróg).
PROGRAM:
1. Zmiana ustawy o drogach publicznych dotycząca dopuszczalnych nacisków osi pojazdów
- warunki wprowadzenia albo ustanowienia zakazu ruchu pojazdów dotyczące nacisku osi
- sposób wprowadzenia zakazu ruchu na drogach i ustanawianie stref zakazu ruchu pojazdów
- kontrola nowych zakazów przez strażników gminnych (miejskich) oraz pracowników zarządcy drogi
- zasady i warunki kontroli, procedura ważenia pojazdów, wymagania dla wag i miejsc do ważenia, sporządzanie protokołu kontroli
- nakładanie kary za naruszenie zakazów przez komendanta straży gminnej (miejskiej) i zarządcę drogi w trybie decyzji administracyjnej
- zasady prowadzenia postępowania i sporządzania decyzji,
- nakładanie kary na przewoźnika, załadowcę, i podmiot wykonujący inne czynności związane z przewozem
- warunki i okoliczności odstąpienia od nałożenia kary
- przepisy przejściowe dla znaków kierunku i miejscowości oznaczających dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu
2. Zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym
- zasady ruchu pojazdów nienormatywnych, nowe kategorie zezwoleń,
- zasady i warunki wydawania zezwoleń na ruch pojazdów nienormatywnych
- nowe uprawnienia do kontroli nacisków osi strażnika gminnego (miejskiego)
- zmienione warunki kontroli nacisków osi pracownika zarządcy drogi
- dopuszczalne parametry pojazdów w ruchu drogowym
- przepisy przejściowe dotyczące zmienianych regulacji prawnych
3. Konsekwencje nowelizacji przepisów dotyczących dopuszczalnego nacisku osi pojazdów
- wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 21 marca 2019 r. (C-127/17)
- konsekwencje wyroku dla zarządcy drogi i jednostek samorządu
- wznowienia postępowań dotyczących zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
- zwrot zapłaconych środków, kwota zwrotu, odsetki
4. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
