Online: Jak zaplanować w aneksach do arkuszy organizacyjnych na rok 2023/24 godziny wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i godziny z pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

18 sierpnia 2023 09:00-13:00

280 zł netto
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
- Od 2008 dyrektor wydziału oświaty, kultury i sportu starostwa powiatowego, później kierownik referatu oświaty, kultury, sportu i zdrowia, a obecnie dyrektor centrum usług wspólnych. Edukatorka, koordynatorka wielu projektów edukacyjnych. Autorka publikacji, dotyczących edukacji i zarządzania w oświacie. Współpracuje z wieloma instytucjami w zakresie prowadzenia szkoleń i kursów o tematyce oświatowej. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Collegium da Vinci w Poznaniu. Certyfikowany konsultant Programu MindSonar.
- absolwentka UAM w Poznaniu - filologia polska. Nauczycielka języka polskiego, doradca metodyczny a później konsultant ds. doradztwa kadry kierowniczej i egzaminów zewnętrznych Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz współpracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.
CELE SZKOLENIA:
1. Doskonalenie umiejętności elastycznego organizowania wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
2. Kształtowanie postaw gotowości do pełnego wdrożenia omawianych zadań szkoły/przedszkola.
3. Nabycie umiejętności organizacji i finansowania zadań dotyczących pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
szczegółowe
Zakłada się, że po zakończeniu szkolenia jego uczestnik:
1. pozna różne sposoby organizacyjne dotyczące realizacji edukacji włączającej;
2. będzie potrafił oszacować wielkość subwencji naliczanej na ucznia posiadającego określony rodzaj orzeczenia a rzeczywiste wydatkowanie środków finansowych;
3. zaplanuje w arkuszu organizacyjnym sposób optymalny wsparcie uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
ADRESACI:
Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorzy szkół i przedszkoli.
PROGRAM:
1. Jakich terminów należy używać a jakich unikać mówiąc o wsparciu uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi?
2. Czym jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów i jak zaplanować godziny w aneksie do arkusza organizacyjnego?
- omówienie wprowadzenia od 1 września 2022 r. standardów zatrudnienia specjalistów oraz roli specjalistów we wsparciu w ramach ppp;
- omówienie zmian w sposobie organizacji wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
- omówienie typów zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczycieli i specjalistów realizujących te zajęcia;
- realizacja zindywidualizowanej ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz zindywidualizowanej ścieżka kształcenia;
- wysokość finansowania subwencyjnego zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- sposoby standaryzacji liczby godzin przydzielanych na placówki oświatowej;
- różne sposoby finansowania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
3. Uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego- wdrażanie i finansowanie wsparcia.
- IPET- kiedy i jak realizować?
- Rola wizytatora w ocenianiu IPET-u.
- Rola dyrektora i nauczycieli we wdrażaniu IPET-u.
- Rola samorządu w finansowaniu IPET-u.
- Sprawy sporne w organizacji i finansowaniu zajęć rewalidacji oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, czyli jak nie utonąć w nadmiarze wydatków i poradzić sobie z argumentacją kuratoriów?
- Edukacja włączająca – jej uwzględnienie w aneksach do arkuszy organizacyjnych.
4. Finansowanie zadań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwzględnieniem nowego sposobu finansowania zadań:
- Omówienie dotychczasowego modelu finansowania wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
- omówienie nowego modelu finansowania wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
- analiza wag subwencyjnych dla poszczególnych grup uczniów w odniesieniu do liczby godzin nauczycielskich możliwych do realizacji w ramach tych wag;
- zaplanowanie liczby godzin wsparci uczniów posiadających orzeczenia w aneksie do arkusza organizacyjnego.
5. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
