zaproponuj szkolenia

Online: Jak zaplanować w aneksach do arkuszy organizacyjnych na rok 2023/24 godziny wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i godziny z pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

18 sierpnia 2023 09:00-13:00

280 zł netto

-    zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
-    uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
-    platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


PROWADZĄCY:
-    Od 2008 dyrektor wydziału oświaty, kultury i sportu starostwa powiatowego, później kierownik referatu oświaty, kultury, sportu i zdrowia, a obecnie dyrektor centrum usług wspólnych. Edukatorka, koordynatorka wielu projektów edukacyjnych. Autorka publikacji, dotyczących edukacji i zarządzania w oświacie. Współpracuje z wieloma instytucjami w zakresie prowadzenia szkoleń i kursów o tematyce oświatowej. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Collegium da Vinci w Poznaniu. Certyfikowany konsultant Programu MindSonar.
-    absolwentka UAM w Poznaniu - filologia polska. Nauczycielka języka polskiego, doradca metodyczny a później konsultant ds. doradztwa kadry kierowniczej i egzaminów zewnętrznych Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz współpracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.


CELE SZKOLENIA:
1.    Doskonalenie umiejętności elastycznego organizowania wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
2.    Kształtowanie postaw gotowości do pełnego wdrożenia omawianych zadań szkoły/przedszkola.
3.    Nabycie umiejętności organizacji i finansowania zadań dotyczących pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
szczegółowe

Zakłada się, że po zakończeniu szkolenia jego uczestnik:
1.    pozna różne sposoby organizacyjne dotyczące realizacji edukacji włączającej;
2.    będzie potrafił oszacować wielkość subwencji naliczanej na ucznia posiadającego określony rodzaj orzeczenia a rzeczywiste wydatkowanie środków finansowych;
3.    zaplanuje w arkuszu organizacyjnym sposób optymalny wsparcie uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.


ADRESACI:
Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorzy szkół i przedszkoli.


PROGRAM:
1.    Jakich terminów należy używać a jakich unikać mówiąc o wsparciu uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi?
2.    Czym jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów i jak zaplanować godziny w aneksie do arkusza organizacyjnego?
-    omówienie wprowadzenia od 1 września 2022 r. standardów zatrudnienia specjalistów oraz roli specjalistów we wsparciu w ramach ppp;
-    omówienie zmian w sposobie organizacji wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
-    omówienie typów zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczycieli i specjalistów realizujących te zajęcia;
-    realizacja zindywidualizowanej ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz zindywidualizowanej ścieżka kształcenia;
-    wysokość finansowania subwencyjnego zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-    sposoby standaryzacji liczby godzin przydzielanych na placówki oświatowej;
-    różne sposoby finansowania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
3.    Uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego- wdrażanie i finansowanie wsparcia.
-    IPET- kiedy i jak realizować?
-    Rola wizytatora w ocenianiu IPET-u.
-    Rola dyrektora i nauczycieli we wdrażaniu IPET-u.
-    Rola samorządu w finansowaniu IPET-u.
-    Sprawy sporne w organizacji i finansowaniu zajęć rewalidacji oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, czyli jak nie utonąć w nadmiarze wydatków i poradzić sobie z argumentacją kuratoriów?
-    Edukacja włączająca – jej uwzględnienie w aneksach do arkuszy organizacyjnych.
4.    Finansowanie zadań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwzględnieniem nowego sposobu finansowania zadań:
-    Omówienie dotychczasowego modelu finansowania wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
-    omówienie nowego modelu finansowania wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
-    analiza wag subwencyjnych dla poszczególnych grup uczniów w odniesieniu do liczby godzin nauczycielskich możliwych do realizacji w ramach tych wag;
-    zaplanowanie liczby godzin wsparci uczniów posiadających orzeczenia w aneksie do arkusza organizacyjnego.
5.    Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha