Online: Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w teorii i praktyce szkolnej. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

27 kwietnia 2022 09:00-13:00

380 zł netto
Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
Informacje o prowadzących szkolenie:
I
- wieloletni praktyk, edukator, nauczyciel i wykładowca uczelni wyższych, były wizytator
- wieloletni dyrektor wydziału Ośrodka Rozwoju Edukacji, przez 7 lat prowadziła szkolenia dla wizytatorów z polecenia ministra w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
II
- Od 2016 ekspert MEN (poz. 1121), specjalizuje się w zakresie tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, ODN, z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w całym kraju.
- Praktyk, kontroler, analityk. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Odznaczona Medalem K.E.N.
Cele szkolenia:
Przybliżenie zależności między diagnozą a trafnością udzielanego wsparcia uczniom oraz zadań szkoły oraz samorządu wynikających z obowiązku realizacji przepisów rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wymagania państwa „Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.
Adresaci szkolenia:
- samorządy
- dyrektorzy szkół/przedszkoli,
- specjaliści
Program szkolenia:
- Co wiemy o rozwoju uczniów?
- Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w szkole w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Od diagnozy do planowania działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów – formy organizowanej pomocy.
- Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej- jak je właściwie odczytać i stosować?
- Wdrażanie zaleceń- w jakim zakresie, w jakim czasie i na czyich warunkach?
- Postępowanie szkoły w przypadku, kiedy orzeczenie/opinia wykazuje wady, błędy.
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego w większości nie jest przyjęty przez wizytatorów fakt, że nie wszystkie zalecenia szkoła/przedszkole może realizować? Jak uzasadniać wybór zadań i czy wszystkie zalecenia trzeba wykonać i w jakich proporcjach?
- Powiązanie zapisów w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez szkołę/przedszkole odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Dlaczego tu potrzebny jest umiar?
- Planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w toku bieżącej pracy z uczniami.
- Zintegrowanie działań w szkole podstawą skutecznego wparcia psychologiczno – pedagogicznego uczniów.
- Kształcenie specjalne a pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Rozgraniczenie zadań szkoły (przedszkola, placówki) z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
- Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych (innych poradni specjalistycznych) a planowanie i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Efektywność udzielanego wsparcia uczniom
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
