Online: Jak skutecznie poprowadzić audyt finansowo-organizacyjny w szkole/przedszkolu, by dostrzec zbędne wydatki?
od 21 września 2022 10:00
do 23 września 2022 14:00
950 zł netto
Dzień I − 21 września 2022 r. godz. 10.00 – 14.00
Dzień II – 23 września 2022 r. godz. 10.00 – 14.00
Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE:Elżbieta Rabenda
Ekspert z listy MEiN (poz. 1121), wykładowca, znawca i pasjonat tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, MEiN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk.
Trener, wykładowca, edukator. Osobiście przepracowanych ponad 98000 godzin na salach szkoleniowych z ostatnich 9 lat, w tym od 2015 roku jako osoba fizyczna prowadząca własną działalność gospodarczą. W dorobku szkolenia dla ponad 190.000 ich uczestników. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopiśmie dla samorządów "Wspólnota", tekstów merytorycznych dla Gazety Prawnej. Posiada doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest pracownikom samorządowym, nadzorującym realizację planów finansowych w podległych szkołach, przedszkolach.
Informacje o szkoleniu:
Przekażemy Państwu wiedzę i narzędzia, które należy użyć w audytowaniu placówek. Nabędą Państwo podstawowe umiejętności skutecznej analizy dokumentacji źródłowej, wskazującej na szkolno-przedszkolne wydatki.
Pokażemy co analizować w siedzibie szkoły/przedszkola, jak czytać dokumentację i ocenić efektywność kierownika jednostki w obszarze gospodarowania środkami publicznymi. Nabędą też Państwo praktykę analizowania i kontrolowania dokumentacji w siedzibie jednostki samorządowej, która pozwoli na sprawne prowadzenie audytów.
Cel szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest nabycie umiejętności oceny wydatku - uzasadniony lub zbędny, wysoki lub niegospodarny oraz czy zgodny z obowiązującą podstawą prawną, co pozwoli Państwu na obiektywną ocenę kompetencji zarządczych kierownika jednostki oświatowej w zakresie dysponowania powierzonym planem finansowym.
PROGRAM SZKOLENIA:
I DZIEŃ
- Podstawy prawne audytowania szkoły/przedszkola z zakresu wydatkowania środków publicznych,
- Kompetencje zawodowe i doświadczenie osoby audytującej jednostkę publiczną – czy potrzeba nam dyplomu zawodowego audytora?
- Przygotowanie do audytowania zarówno osoby audytującej, jak i niezbędnej dokumentacji.
- Przyjęcie wewnętrznych procedur i harmonogramu czynności audytorskich.
- Obszary i dokumenty badane poza jednostką audytowaną.
- Obszary i dokumenty badane w siedzibie jednostki audytowanej.
- Cel audytu - czy jednostka oświatowa prawidłowo i oszczędnie planuje i wykonuje powierzony jej plan finansowy.
a) wykaz dokumentów organizacyjnych koniecznych do zbadania, w tym nauczymy Ciebie jak prawidłowo czytać zapisy statutów szkół i przedszkoli, rozumieć kwalifikacje nauczycieli i prawidłowe planowanie oraz wykorzystanie ich czasu pracy,
b) wykaz dokumentów z przebiegu nauczania koniecznych do zbadania, w tym nauczymy Ciebie jak czytać plany nauczania, dzienniki zajęć i co z nich można wydobyć, jak czytać rozkłady zajęć, analizować sposób realizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęć rewalidacji,
c) wykaz dokumentów finansowych, koniecznych do zbadania, w tym nauczymy Ciebie jak prawidłowo weryfikować arkusze organizacyjne szkół i przedszkoli.
II DZIEŃ
- Ocena kompetencji zarządczych dyrektora jednostki oświatowej.
- Kontrola zarządcza dyrektora jednostki oświatowej - jak ocenić ryzyko? Jakie wnioski postawić?
- Do czego wykorzystamy wnioski płynące z dokonanego audytu/kontroli zarządczej?
- Kiedy dyrektora jednostki oświatowej trzeba zgłosić do kolegium?
- Podzielmy się swoimi doświadczeniami- co dla Ciebie jest istotne w badaniu jednostki oświatowej? Jakie najczęściej dostrzegasz słabe strony kierownika jednostki audytowanej, a jakie widzisz u siebie słabe strony, jako osoby audytującej? Test umiejętności i podsumowanie.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online