Online: Praktyczne aspekty procesu zamknięcia roku oraz przygotowania bilansu wykonania budżetu w księgach organu JST
19 grudnia 2024 09:00-12:00
350 zł netto
Informacje o prowadzącym szkolenie:
- członek Polskiej Akademii Rachunkowości;
- trener Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych;
- trener Ośrodka PRO FORIS Fundacji Goleniowska Akademia Rozwoju;
- stały współpracownik miesięczników „Finanse publiczne”, „Rachunkowość budżetowa”;
- wieloletni skarbnik gminy miejskiej.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy działów księgowości w urzędach JST prowadzący księgi organu
Opis szkolenia:
Szkolenie w praktyczny sposób przybliży uczestnikom zagadnienia w obszarze szczegółowych zasad rachunkowości budżetowej niezbędnej do zamknięcia roku 20244 i otwarcia roku 2025 w rachunkowości budżetu oraz przygotowania sprawozdania z wykonania budżetu.
Korzyści:
Uczestnicy szkolenia poznają konkretne zapisy ewidencyjne dotyczące tego procesu. Prowadząca wyjaśni również wiele problemów interpretacyjnych w tym zakresie. Uczestnicy dowiedzą się jak sporządzić prawidłowo sprawozdanie finansowe bilans z wykonania budżetu (powiązania z kontami) oraz jakie są najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości wynikające z protokołów RIO i NIK w obszarze zamknięcia roku.
Program szkolenia:
1. Zamknięcie roku – przygotowanie procesu.
2. Inwentaryzacja, a zamknięcie ksiąg rachunkowych – potwierdzanie sald, weryfikacja.
3. Zamknięcie ksiąg w organie
a. rozliczenie dochodów JST księgowanych w Organie JST, również dochodów odprowadzanych przez jednostki,
b. rozliczanie dochodów z tytułu wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,
c. zwroty niewykorzystanych dotacji do poszczególnych dysponentów budżetu państwa lub innych podmiotów,
d. rozliczenie środków na wydatki przekazanych jednostkom podległym,
e. wydatki niewygasające,
f. wpływ na rachunek JST pozostałości środków gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki oświatowej i ich rozliczenie,
g. wpłata nadwyżek środków obrotowych samorządowych zakładów budżetowych i ich rozliczenie,
h. zobowiązania z tytułu kredytów, pożyczek, wyemitowanych papierów wartościowych – rozliczenie,
i. pożyczki udzielane przez JST – rozliczenie,
j. środki z prywatyzacji,
k. odsetki bankowe,
l. odpisy aktualizujące należności budżetu,
m. rozliczenia międzyokresowe,
n. wynik wykonania budżetu,
o. wynik na pozostałych operacjach,
p. skumulowane wyniki budżetu.
4. Rozliczenie podatku VAT, w zależności od przyjętej koncepcji w tym zakresie.
5. Rozliczenie środków pozostałych na rachunku budżetu na koniec roku – na co zwrócić uwagę, jak prawidłowo wprowadzić do budżetu roku następnego, powiązanie ze sprawozdaniem RB NDS za IV kw. i w nowym roku budżetowym, Rb-ST, bilansem wykonania budżetu.
6. Sprawozdanie finansowe: bilans wykonania budżetu JST.
7. Pytania
Informacje organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju,
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online