zaproponuj szkolenia

ZASADY, REGULACJE ORAZ NIEPRAWIDŁOWOŚCI PRZY UDZIELANIU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH DO KWOTY 130 TYS. ZŁ

13 grudnia 2024 09:00-14:00

390 zł netto

 ZASADY, REGULACJE ORAZ NIEPRAWIDŁOWOŚCI PRZY UDZIELANIU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH DO KWOTY 130 TYS. ZŁ

 

Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie regulują wszystkich kwestii udzielania zamówień publicznych do kwoty 130 tys. zł. Wielu zamawiających zastanawia się, jaki wpływ mają przepisy obowiązującej ustawy Pzp na proces udzielania zamówień podprogowych.

W trakcie szkolenia, ekspert udzieli odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania i kwestie związane

z udzielaniem zamówień podprogowych, takie jak m.in:

- w jaki sposób powinna odbywać się komunikacja zamawiających z wykonawcami?

- szacowanie wartości zamówienia i podział zamówienia,

- udzielanie zamówień nieplanowanych,

- jak kształtować postanowienia umów o udzielenie zamówień podprogowych?

- zasady sporządzania wewnętrznych regulaminów udzielania zamówień,

- stosowanie trybów negocjacyjnych w ramach regulaminów wewnętrznych,

- stosowanie możliwości wyjaśnień w procesie udzielania zamówień oraz badania rażąco niskiej ceny,

- dokumentowanie procesu udzielanie zamówień podprogowych,

- jak przygotować się do rejestru umów.

 

Cel szkolenia – szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z regulacjami, zasadami

i organizacją procesu udzielania zamówień publicznych do wartości 130 tys. zł. Uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy będzie dodatkową korzyścią dla uczestników. Trener przybliży zasady wydatkowania środków publicznych w sposób celowy i oszczędny adekwatny do potrzeb jednostki oraz sposobu sformalizowania procedur udzielania zamówień ze względu na ich wartość. Podczas szkolenia trener omówi także przykładowe m.in. regulaminy udzielania zamówień publicznych do kwoty 130 tys. zł.

Adresaci szkolenia - szkolenie skierowane jest do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, kierowników jednostek, audytorów i kontrolujących, ale także dla wszystkich pracowników jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za dokonywanie zakupów, dla których wyłączony jest obowiązek stosowania ustawy PZP.

 

Wykładowca – Tomasz Wojciech Gładych

Od 2005 roku związany z administracją publiczną – obecnie pracownik kontroli realizacji projektów dofinansowanych ze środków UE i zamówień publicznych. Doradca w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach realizujących lub ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Od 15 lat trener, doradca i konsultant zamówień publicznych specjalizujący się w tematyce zamówień publicznych oraz kontroli projektów dofinansowanych z funduszy europejskich. Wieloletni praktyk w przygotowaniu dokumentacji przetargowych i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą PZP oraz zapytań ofertowych realizowanych w ramach środków UE. Ukończył Studia Podyplomowe: Prawo zamówień publicznych, Audyt
i kontrola wewnętrzna oraz szereg kursów i szkoleń specjalistycznych z zakresu obejmującego problematykę zamówień publicznych oraz funduszy europejskich.


PROGRAM SZKOLENIA

 

1)  Regulacje prawne mające zastosowanie do udzielania zamówień o wartości do 130 tys. zł

2)  Zasady udzielania zamówień publicznych do 130 tys. zł oraz pozostałych zamówień  wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy PZP

3)  Zasady szacowania wartości zamówienia:

  •      plan zamówień publicznych, plan postępowań o udzielenie zamówień, plan rzeczowo-finansowy,
  •      zamówienie publiczne do 130 tys. zł, a obowiązek szacowania wartości zamówienia zgodnie z ustawą PZP,
  •      prawidłowe ustalenie szacunkowej wartości zamówienia – metody, techniki, terminy, agregacja zamówień, tożsamości zamówień,
  •      wartość zamówienia finansowanego z różnych źródeł,
  •      problemy związane z szacowanie wartości zamówień nieplanowanych – odrębne zamówienie czy też część większego zamówienia,
  •      opcje przy udzielaniu „małych” zamówień.

4)  Przeprowadzenie postępowania o wartości do 130 tys. zł – regulamin, procedury, organizacja postępowania:

  •      progi kwotowe i dobór procedury w wewnętrznych regulacjach jednostek budżetowych, w związku z przestrzeganiem przepisów oraz podstawowych zasad gospodarowania środkami publicznymi – zapotrzebowanie, „zamówienie z wolnej ręki”, rozeznanie cenowe, rozeznanie rynku, zapytanie ofertowe a może negocjacje?
  •      komunikacja z Wykonawcami w świetle elektronizacji zamówień publicznych oraz formy przesyłania ofert przez Wykonawców,
  •      negocjacje z wykonawcą w celu wybrania oferty najkorzystniejszej, a stosowania zasad konkurencyjności, równego traktowania wykonawców i racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi,
  •      udzielanie zamówień nieplanowanych,
  •      dokumentowanie zamówień publicznych,
  •      omówienie przykładowych regulaminów udzielania zamówień publicznych
    do 130 tys. zł oraz zapytania ofertowego i formularz ofertowego,
  •      obowiązkowe wykluczanie wykonawców z postępowania zmierzającego do udzielania zamówienia publicznego wyłączonego spod stosowania ustawy PZP,
    w tym również do zamówień o wartości mniejszej niż 130 tys. zł.

5)  Umowa – forma, elementy obowiązkowe, warunki wykonania i zmiany umowy

6)  Kontrola i odpowiedzialność w zakresie udzielania zamówień wyłączonych ze stosowania ustawy PZP, w tym przykładowe błędy i nieprawidłowości z przeprowadzonych kontroli

7)  Ewidencjonowanie zamówień publicznych – rejestr zamówień usprawniający proces udzielania zamówień publicznych i ułatwiające sporządzenie obowiązkowego rocznego sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych o mniejszej wartości.

8)  Odpowiedzi na pytania w trakcie i po zakończeniu szkolenia w zależności od potrzeb uczestników szkolenia.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha