zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

ARKUSZE ORGANIZACYJNE NA ROK SZKOLNY 2024/2025 DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

24 kwietnia 2024 10:00-15:00

395 zł netto

SZKOLENIE WYŁĄCZNIE DLA DYREKTORÓW JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH, PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH, ORGANÓW ZATWIERDZAJĄCYCH ORGANIZACJĘ SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI NA ROK SZKOLNY 2024/2025.

 

INFORMACJE O PROWADZĄCYM: Elżbieta Rabenda


Od 2016 ekspert MEN (poz. 1121), specjalizuje się w zakresie tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, ODN, z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w całym kraju. Praktyk, kontroler, analityk. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Odznaczona Medalem K.E.N.
Trener, wykładowca, edukator. Osobiście przepracowanych ponad 9400 godzin na salach szkoleniowych z ostatnich 9 lat, w tym od 2015 roku jako osoba fizyczna prowadząca własną działalność gospodarczą. W dorobku szkolenia dla ponad 190.000 ich uczestników, ponad 240 audytów i analiz usprawniających planowanie i finansowanie samorządowej oświaty oraz zoptymalizowanie wydatków bieżących (ANALIZA ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI), ponad 50 osobiście przeprowadzonych czynności kontrolnych w siedzibach szkół i przedszkoli niesamorządowych z zakresu prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji podmiotowych. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopiśmie dla samorządów "Wspólnota", tekstów merytorycznych dla Gazety Prawnej, ekspert i panelista w wielu ogólnokrajowych konferencjach branżowych, forów i seminariów.

PROGRAM:

1. Założenia prawne na rok szkolny 2024/2025- o czym musi wiedzieć samorząd?
2. Zapowiedzi zmian w budżecie państwa na organizację szkół i przedszkoli- wynagrodzenia, subwencja, dotacje a planowanie zadań w arkuszu.
3. Harmonogram prac samorządu- kiedy rozpoczynamy pracę z dyrektorem jednostki oświatowej?
4. "Wytyczne" dla dyrektora- a może bardziej wystosowane oczekiwania? Co na to przepisy prawa a praktyka?
PRZYKŁADOWY WYKAZ OCZEKIWAŃ I ZAŁOŻEŃ W KOMPETENCJACH BURMISTRZA/STAROSTY.
5. Opinie Związków zawodowych, Kuratora oświaty w procesie projektowania arkuszy organizacyjnych:
a) czy dyrektorom wolno polecić dokonanie korekty w projekcie NIEZATWIERDZONEGO JESZCZE arkusza, ale po wydanych opiniach związków zawodowych i kuratora oświaty? Co na to przepis art. 110 ustawy Prawo oświatowe? Czym formalnie jest zmiana, o której mówi wywołany przepis i którą opiniują ZZ i KO?
b) czy kurator może dyrektorom wydać polecenie zmiany w projekcie arkusza już po wydanych opiniach związków zawodowych i czy mamy wtedy do czynienia ze zmianą arkusza, czy tylko dostosowaniem do obowiązujących przepisów prawa? Czy po wydanych przez KO zastrzeżeniach do projektu arkusza dyrektor jest zobowiązany ponownie wystąpić o opinię ZZ, w związku z naniesioną poprawką do projektu?
d) "skuteczne" zatwierdzanie arkusza przez organ prowadzący, czyli osiągnąć cel bez nadmiernej ingerencji w kompetencje dyrektora.
6. Czytanie projektu arkusza przez burmistrza/starostę pod kątem oczekiwań i możliwości finansowych samorządu:
a) zgodnie z przyjętymi przez samorząd priorytetami, standardami, szacowaną subwencją oświatową (na co samorządowi powinna wystarczyć?),
b) zgodnie z przyjętym planem rekrutacji,
c) zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym szkoły/placówki,
d) zgodnie z polityką kadrową dyrektora, potrzebami i z wykorzystaniem kwalifikacji nauczycieli, planowaniem liczby godzin ponadwymiarowych ( dlaczego warto je mieć w organizacji?)
e) zgodnie z zasadami kontroli zarządczej, (gdzie najczęściej w arkuszu dostrzec można wysokie ryzyka?)
f) zgodnie z zapisami w SIO,
g) optymalnie i oszczędnie.
7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna- właściwe rozumienie i planowanie, bo nie o samą ilość godzin tu chodzi. Z punktu widzenia samorządu na co zwrócić uwagę, by "nie przewrócić" budżetu?
8. Jakie inne dokumenty oprócz samego projektu arkusza organizacyjnego powinny być analizowane, by zostały dostrzeżone i wyeliminowane wszystkie zbędne wydatki? Uprawnienia samorządu.
9. Planowanie etatów administracji i obsługi - przykładowe standaryzowanie.
10. Dlaczego arkuszami i statutami zainteresować mogą się RIO i czego tam będą szukały?
11.PRZYKŁADOWE standardy w zatrudnieniu administracji i obsługi.
12. Pytania, wnioski, wymiana doświadczeń.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha