SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE:
• Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
• Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
PROWADZĄCY:
wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla dyrektorów i nauczycieli szkół i placówek oświatowych poparte pracą w na różnych stanowiskach w systemie edukacji.
Pracował jako nauczyciel matematyki, informatyki i chemii; zajmował kierownicze stanowiska w oświacie oraz pełnił funkcję st. wizytatora Wydziału Strategii Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Warszawie. Aktualnie jest nauczycielem dyplomowanym, ekspertem ds. awansu zawodowego nauczycieli (specjalności: przedmioty zawodowe, informatyka, zarzadzanie). Jest absolwentem studiów podyplomowych z administracji, informatyki, zarządzania oświatą oraz kursu kwalifikacyjnego z nadzoru pedagogicznego. Został wyróżniony Medalem Komisji Narodowej.
Przez ostanie 14 lat pracował jako wykładowca strategiczny; prowadził szkolenia dla dyrektorów, nauczycieli, rad pedagogicznych, pracowników administracji i obsługi.
OPIS SZKOLENIA:
Zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.) w każdej szkole powinno odbyć się zebranie rady pedagogicznej poświęcone klasyfikacji śródrocznej oraz podsumowaniu działalności szkoły za tę część roku szkolnego. Zebranie odbywa się w terminie określonym w statucie szkoły. Udział w szkoleniu pozwoli Państwu właściwie przygotować i przeprowadzić to zebranie (lub zebrania).
CELE SZKOLENIA:
1. Analiza i interpretacja aktualnych zapisów prawa oświatowego dotyczącego klasyfikacji śródrocznej.
2. Zaproponowanie przykładów wystąpień w czasie części klasyfikacyjnej i podsumowującej zebrania rady pedagogicznej.
PLAN SZKOLENIA:
1. Kompetencje i zadania rady pedagogicznej związane z klasyfikacją śródroczną.
2. Klasyfikacja śródroczna uczniów w aspekcie obowiązujących przepisów prawa oświatowego oraz zapisów w statucie szkoły. Terminy, procedury, zadania nauczycieli.
3. Budowa i treść uchwały rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji śródrocznej uczniów.
4. Ocena efektów działalności statutowej oraz podsumowanie osiągnięć edukacyjnych w perspektywie każdego ucznia i szkoły.
5. Ocena stopnia realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i kształcenia w zawodach.
6. Podsumowanie pracy szkoły – zadania dyrektora i innych nauczycieli pełniących funkcje kierownicze.
7. Ogólne wnioski dyrektora z pełnionego nadzoru pedagogicznego.
8. Informacje o działalności szkoły w różnych obszarach.
9. Przykładowy porządek zebrania rady pedagogicznej.
10. Przykłady dokumentów: uchwały w sprawie klasyfikacji śródrocznej, wystąpienia dyrektora, wychowawców, nauczycieli, informacje o działalności szkoły w różnych obszarach.
Warunki szkolenia
Czas szkolenia 5 godzin dydaktycznych.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
