Nowy paradygmat udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskich szkołach i przedszkolach
Szanowni Państwo
Od września w polskim systemie oświaty obowiązuje standard zatrudnienia specjalistów. Ta sytuacja zmienia paradygmat udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach. Zapraszam na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy z zakresu realizacji rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej po implementacji nowych przepisów.
Liliana Zientecka
Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, specjaliści zatrudnieni w publicznych i niepublicznych szkołach i przedszkolach, wszyscy zainteresowani.
Cele szkolenia:
Przygotowanie uczestników szkolenia do pełnego wdrożenia przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształceniu specjalnym.
Plan zajęć:
1. Zakładane rezultaty wprowadzenia standaryzacji zatrudnienia specjalistów jako model włączającej szkoły/przedszkola.
2. Zasady pełnego wdrożenia przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
a) rozpoznanie potrzeb uczniów – wzór arkusza obserwacji;
b) prawidłowe planowanie zakresu udzielanej pomocy pp – wzór rekomendacji;
c) współdziałanie z rodzicami – wzór informacji;
d) ocena efektywności udzielanej pomocy – wzór podsumowania wsparcia;
3. Zasady dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów objętych wsparciem w ramach pomocy pp i kształceniem specjalnym.
4. Prawidłowo prowadzona dokumentacja pomocy pp – wykaz dokumentacji.
5. Organizacja pomocy pp i kształcenia specjalnego w statucie szkoły po zmianach – wzory zapisów dla szkoły i przedszkola.
6. Organizacja pracy specjalistów – wzory zakresów zadań specjalistów.
7. Udzielanie wsparcia uczniom w toku bieżącej pracy – wzór zakresu zadań nauczycieli.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
