- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
Szanowni Państwo,
Rozpoznawanie i zaspakajanie indywidualnych potrzeb każdego ucznia jest statutowym zadaniem każdej publicznej i niepublicznej szkoły/przedszkola, a także obowiązkiem każdego nauczyciela. W opublikowanych przez Ministra Edukacji Narodowej „Kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021” wskazane zostały zadania do kontroli i monitorowania przez Kuratora Oświaty, w tym:
- „Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub
w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia”;
- „Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia”;
Zapraszam Państwa do udziału w szkoleniu, które wyjaśnia wszystkie aspekty realizacji tych zadań przez szkołę.
PROWADZĄCY:
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy i wicedyrektorzy publicznych i niepublicznych szkół i przedszkoli, nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w systemie oświaty, organy prowadzące szkoły i przedszkola, wszyscy zainteresowani.
CEL SZKOLENIA:
1. Przekazanie uporządkowanej wiedzy o rozpoznawaniu i zaspakajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów w szkole/przedszkolu.
2. Doskonalenie umiejętności elastycznego organizowania wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
3. Kształtowanie postaw gotowości do pełnego wdrożenia omawianych zadań szkoły/przedszkola.
METODA I FORMA PRACY:
Metoda asymilacji wiedzy na podstawie przykładów skutecznych działań, Seminarium z elementami wykładu i prezentacji wzorów do zastosowania.
PROGRAM:
I. Wyrównie szans edukacyjnych uczniów zadaniem każdej szkoły/przedszkola.
1. Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb uczniów podstawą udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, organizacji kształcenia specjalnego i pracy z uczniem zdolnym.
2. Obserwacja pedagogiczna realizowana w toku bieżącej pracy podstawą skutecznego wsparcia ucznia w rozwoju.
3. Obowiązek dostosowanie programów nauczania i wymagań edukacyjnych do rozpoznanych potrzeb uczniów – zadaniem każdego nauczyciela.
4. Dostosowanie zasad oceniania wewnątrzszkolnego do zróżnicowanych potrzeb uczniów – zadaniem każdej szkoły.
5. Formy indywidualizacji kształcenia przewidziane w systemie oświaty - przykłady racjonalnych rozwiązań:
a) nauczanie indywidualne;
b) zindywidualizowana ścieżka kształcenia;
c) organizacja zajęć w grupie do 5 uczniów;
d) indywidualny program i toku nauki.
6. Dokumentacja szkoły z zakresu uwzględniania zróżnicowanych potrzeb uczniów.
II. Organizacja pracy szkoły/przedszkola z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów.
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenie specjalnego i praca z uczniem zdolnym - zadaniem każdej szkoły/przedszkola - wzór zapisów w statucie.
2. Kadrowe aspekty zatrudniania specjalistów w szkole/przedszkolu - wzór zapisów w statucie.
3. Współdziałanie szkoły/przedszkola z rodzicami, poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży- wzór zapisów w statucie.
4. Budowanie odpowiedzialności wszystkich nauczycieli za skuteczne rozpoznawanie i zaspakajanie potrzeb uczniów w trybie nadzoru pedagogicznego, oceny pracy nauczycieli i stażu na kolejny stopień awansu zawodowego.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online