Sekretariat w jednostkach administracji publicznej Organizacja i funkcjonowanie Szkolenie on-line
14 maja 2021 09:00-12:00
255 zł netto
Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze
Informacje o prowadzącym szkolenie:
- prawnik,
- praktyka z zakresu prawa administracyjnego, procedur administracyjnych, doświadczenie w administracji rządowej i samorządowej,
- pracowała w Urzędzie Miasta w Gorzowie Wielkopolskim na stanowisku dyrektora Wydziału Organizacyjnego,
- szkoli od 12 lat w gminach, powiatach, urzędach marszałkowskich m.in. z zakresu procedur administracyjnych, obiegu dokumentów, zasad korespondencji urzędowej, skarg i wniosków,
- prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte dla pracowników administracji publicznej; w tym także dla służby przygotowawczej,
- realizowała programy współfinansowane przez UE w zakresie zarządzania dokumentacją oraz postępowania administracyjnego.
Cel:
- przedstawienie właściwego sposobu zorganizowania pracy sekretariatu,podniesienie poziomu
- kwalifikacji zatrudnionych tam pracowników,poszerzenie
- wiadomości z zakresu profesjonalnej obsługi interesantów, umiejętności prawidłowego stosowania
- instrukcji kancelaryjnej oraz kodeksu postępowania administracyjnego
Adresaci:
- osoby prowadzące sekretariaty w urzędach, firmach, zakładach użyteczności publicznej, gminnych, powiatowych i wojewódzkich jednostkach organizacyjnych, pracownicy biur obsługi interesantów
- oraz inne zainteresowane osoby
Program:
1. Rola i miejsce sekretariatu
2. Sekretarka-asystentka ,jej kwalifikacje zawodowe .zakres obowiązków
3. Organizacja czasu pracy.
4. Profesjonalna obsługa interesantów.
5. Współpraca z przełożonym.
6. Zasady wykonywania czynności kancelaryjnych
7. Czynności kancelaryjne sekretariatu
8. Obieg dokumentów
- rejestracja korespondencji
- rejestracja spraw,które prowadzi pracownik sekretariatu
- prowadzenie rejestrów,ewidencji
- zasady prawidłowego tworzenia i przechowywania dokumentów
9. Wysyłanie i doręczanie korespondencji
10. Załatwianie spraw – terminy wynikające z KPA
11. Redagowanie pism urzędowych
12. Przygotowywanie akt spraw ostatecznie załatwionych do archiwum zakładowego
13. Wybrane zagadnienia z ustawy o ochronie danych osobowych.
14. Standardy europejskie w zakresie obsługi interesantów zawarte w Europejskim Kodeksie Dobrej Administracji.
Uczestnicy otrzymają materiały przydatne na stanowisku pracy.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online