Online: Zmiany w prawie oświatowym w roku szkolnym 2024/2025
15 października 2024 09:00-13:00
290 zł netto
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
- Od 2008 dyrektor wydziału oświaty, kultury i sportu starostwa powiatowego, później kierownik referatu oświaty, kultury, sportu i zdrowia, a obecnie dyrektor centrum usług wspólnych. Edukatorka, koordynatorka wielu projektów edukacyjnych. Autorka publikacji, dotyczących edukacji i zarządzania w oświacie. Współpracuje z wieloma instytucjami w zakresie prowadzenia szkoleń i kursów o tematyce oświatowej. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Collegium da Vinci w Poznaniu. Certyfikowany konsultant Programu MindSonar.
- absolwentka UAM w Poznaniu - filologia polska. Nauczycielka języka polskiego, doradca metodyczny a później konsultant ds. doradztwa kadry kierowniczej i egzaminów zewnętrznych Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz współpracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.
CELE SZKOLENIA:
Szkolenie Zmiany w prawie oświatowym w roku szkolnym 2024/2025 z uwzględnieniem aneksów do arkuszy organizacyjnych ma na celu zapoznanie uczestników – pracowników jednostek samorządu terytorialnego zajmujących się zadaniami oświatowymi - z ostatnimi zmianami prawnymi i ich wpływem na pracę w jst oraz w placówkach oświatowych. Omówione zostaną istotne zmiany dotyczące min.:
- nowe wytyczne dotyczące pracy z uczniami z Ukrainy.
- aktualizacje w podstawach programowych, ramowych planach nauczania i egzaminach zewnętrznych
- skutki finansowe rozwiązań organizacyjnych, które można zmienić aneksem do arkusza organizacyjnego.
ADRESACI:
Dyrektorzy placówek oświatowych, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego.
PROGRAM:
I. Wybrane zagadnienia kadrowe
- nabór i wynagrodzenie pracowników samorządowych - Ustawa o pracownikach samorządowych 2024;
- zmiany w zakresie wynagrodzeń pracowników samorządowych;
- rekrutacja na stanowiska pracowników samorządowych;
- wcześniejsze emerytury dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/2025
II. Organizacja nauki uczniom z Ukrainy w roku szkolnym 2024/2025
- asystent międzykulturowy – nowe stanowisko pracy;
- godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli;
- uczniowie z Ukrainy a egzamin ósmoklasisty.
III. Kluczowe zmiany w podstawach programowych, ramowych planach nauczania na rok szkolny 2024/2025 oraz w egzaminach zewnętrznych
- kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025.
- ”odchudzenie” podstaw programowych;
- wycofanie przedmiotu historia i teraźniejszość;
- inna organizacja zajęć religii;
- zajęcia dotyczące udzielania pierwszej pomocy;
- zmiany w organizacji egzaminów zewnętrznych.
IV. Dotacje do żłobków w odniesieniu do ostatnich zmian prawnych
- wpływ tzw. „babciowego” na dotowanie żłobków;
- ewentualne skutki wycofania się jst z dotowania żłobków.
V. Obowiązek wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów oraz województw w zakresie kontroli podmiotów zobowiązanych do wdrożenia standardów ochrony małoletnich oraz zasad bezpiecznej rekrutacji personelu.
VI. Aneksy do arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2024/25 - co można jeszcze zmienić aneksem do arkusza, by finansowanie szkół i przedszkoli było optymalne i służyło uczniowi?
- konsekwencje finansowe podwyżek wynagrodzeń nauczycieli - koszt jednej godziny dydaktyczno-wychowawczej przydzielonej w arkuszu;
- organizacja szkół a budżet jst – budowanie standardów dotyczących np.:
a) liczebności i liczby oddziałów, grup a jakości nauczania i kosztów oświaty;
b) przydzielania nauczycielom godzin ponadwymiarowych;
c) organizacji świetlic;
d) organizacji godzin pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przykłady standardów organizacyjnych, szacowanie, na co starcza dodatkowa subwencja;
e) godziny organu prowadzącego i godziny dyrektorskie.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online