Online: Obsługa CEIDG przez samorząd
24 stycznia 2025 09:00-14:00
290 zł netto
Terminy szkolenia: 24 stycznia, 21 lutego 2025 r. 09:00-14:00
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
Kierownik oddziału zajmującego się m.in. przyjmowaniem wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w urzędzie miasta. Posiada 10-letnie doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców i rejestracji indywidualnych działalności gospodarczych. Od ponad 7 lat prowadzi szkolenia dla przyszłych przedsiębiorców z tematyki zakładania działalności gospodarczej i procedury składania wniosku CEIDG-1.
CELE I ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do obecnych i nowoprzyjętych pracowników samorządowych zajmujących się obsługą Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Podczas szkolenia przypomnimy aktualne przepisy regulujące podejmowanie działalności gospodarczej, omówimy propozycje zmian przepisów w zakresie CEIDG a także przedstawimy procedurę przyjmowania wniosków CEIDG-1 wraz z wszystkimi jej najważniejszymi aspektami z perspektywy pracownika gminy.
Na spotkaniu wyjaśnimy również zasady podejmowania działalności gospodarczej przez obcokrajowców oraz przez osoby niepełnoletnie. Prowadzący przedstawi także zagadnienia związane z zarządem sukcesyjnym i powołaniem zarządcy, które często są problematyczne dla osób zajmujących się obsługą CEIDG.
Szkolenie ma na celu uzupełnienie wiedzy pracowników gmin, co z pewnością przełoży się na profesjonalną obsługę przedsiębiorców i przyszłych przedsiębiorców.
PROGRAM:
1. Aktualne przepisy regulujące podejmowanie działalności gospodarczej w Polsce.
2. Projekty zmian w przepisach:
- ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- PKD 2025
3. Doręczenia elektroniczne i adres do e-doręczeń w CEIDG
4. Zakładanie działalności gospodarczej przez cudzoziemców:
- obywatele Unii Europejskiej
- obywatele państw spoza Unii Europejskiej
- obywatele Ukrainy
5. Zakładanie działalności gospodarczej przez osobę niepełnoletnią.
6. Działalność nierejestrowa.
7. Procedura rejestracji spółki cywilnej i dodanie informacji o spółce na wpis do CEIDG.
8. Działania w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- obowiązki pracownika samorządu związane z rejestracją w CEIDG
- procedura złożenia wniosku CEIDG-1
- weryfikacja tożsamości wnioskodawcy
- pełnomocnictwo/prokura w CEIDG
- potwierdzenie przyjęcia wniosku;
- wezwanie do uzupełniania braków formalnych
- zmiany w działalności gospodarczej i terminy ich zgłaszania
- zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej
- zamknięcie działalności gospodarczej
- niepodjęcie działalności gospodarczej
- wykreślenie wpisu przedsiębiorcy z urzędu
- sprostowanie wpisu w CEIDG
- ponowne przekształcenie wniosku CEIDG-1
9. Zarząd sukcesyjny:
- powołanie zarządcy sukcesyjnego przez przedsiębiorcę i po śmierci przedsiębiorcy
- wpis zarządcy sukcesyjnego do CEIDG i jego uprawnienia w tym zakresie
- wygaśnięcie zarządu sukcesyjnego
10. Archiwizacja dokumentacji związanej z działalnością gospodarczą przez gminy.
11. Hurtowania danych biznes.gov.pl i wyszukiwanie w CEIDG.
12. Obowiązki przedsiębiorcy wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych:
- zgłoszenie do ZUS - omówienie obowiązujących druków i złożenia ich razem z wnioskiem CEIDG-1
- składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
- preferencje i ulgi w składkach
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online