Online: Zarządzenie składem chronologicznym i składem informatycznych nośników danych oraz ich archiwizacja. Archiwizacja dokumentacji elektronicznej w systemie EZD
15 stycznia 2025 10:00-13:30
360 zł netto
Informacje o prowadzącym szkolenie:
Wieloletni pracownik Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. Posiada długoletnie doświadczenie w zakresie wdrażania i stosowania przepisów kancelaryjnych w podmiotach publicznych. Uczestnik zespołu roboczego przygotowującego przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Od wielu lat wdraża system EZD PUW w podmiotach publicznych i prowadzi szkolenia z zakresu elektronicznego zarządzania dokumentacji w podmiotach publicznych.
Program szkolenia:
1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w podmiocie, składów chronologicznych i archiwizacji w systemie EZD
- zasady pracy w systemie EZD
- kompletowanie akt w systemie EZD
2. Składy chronologiczne i składy informatycznych nośników danych – regulacje prawne a praktyka
a. tworzenie składów chronologicznych i składów informatycznych nośników danych;
b. zasady zarządzania dokumentacją w składach chronologicznych:
- lokalizacje składów chronologicznych
- typy składów chronologicznych
- bieżąca obsługa skaldów chronologicznych;
c. wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu chronologicznego;
d. zasady postępowania z dokumentacją w składach informatycznych nośników danych.
3. Archiwizacja składów chronologicznych i składów informatycznych nośników danych w przepisach i praktyce.
4. Archiwizacja w systemie EZD
a. pojęcie archiwum zakładowego w EZD;
b. na czym polega archiwizacja spraw prowadzonych w postaci elektronicznej;
c. różnice w archiwizacji dokumentacji nieelektronicznej i elektronicznej;
d. przygotowanie dokumentacji elektronicznej do archiwizacji;
e. rola archiwisty zakładowego w procesie archiwizacji dokumentacji elektronicznej;
f. brakowanie dokumentacji elektronicznej
Informacje organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju,
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online