Współpraca w zespole - Jak nie stracić motywacji, skutecznie rozwiązywać konflikty, budować pozytywne relacje i uniknąć wypalenia zawodowego?

24 października 2025 09:00-12:30

370 zł netto
Informacje organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze
Informacje o prowadzącej szkolenie: ekspertka samorządowa, zastępca burmistrza Wyszkowa 2014-2024, doktor nauk społecznych specjalizująca się w samorządności, doradczyni samorządowa i polityczna, autorka publikacji z zakresu samorządności. Trenerka umiejętności społecznych, specjalistka PR i marki osobistej mentorka i mediatorka Była dziennikarka, wieloletnia rzeczniczka prasowa.
Cel szkolenia: szkolenie służy wzmocnieniu kompetencji społecznych niezbędnych w dobrej współpracy zespołowej – szczególnie, gdy przed zespołem stoją wyjątkowo trudne zadania i relacje. Obejmuje zarówno elementy związane z motywacją i budowaniem zaangażowania, jak też postawy mediacji i rozwiązywania konfliktów. Uczestnicy szkolenia będą pracować także nad umiejętnościami budowania relacji i zapobieganiem wypaleniu zawodowemu i aktywistycznemu.
Adresaci szkolenia: pracownicy samorządowi, pracownicy usług społecznych i publicznych, w szczególności pracownicy i kadra zarządzająca w sektorze pomocy społecznej.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Motywacja – gdzie i jak jej szukać?
Skąd brać siłę do realizacji marzeń?
Rodzaje motywacji.
Proces motywacyjny
Co robić w kryzysie motywacji?
Krótko o teoriach motywacji.
2. Rozwiązywanie i przeciwdziałanie konfliktom. Podstawy mediacji.
Rodzaje konfliktów.
Sposoby przeciwdziałania konfliktom.
Narzędzia i sposoby rozwiązywania konfliktów
Mediacje i negocjacje.
Reguły wpływu społecznego.
3. Wyznaczanie celów.
Co jest dla mnie najważniejsze?
Gdzie jestem dziś, gdzie chcę być za pięć lat? A gdzie za dziesięć?
Metoda SMART, czyli pięć zasad skutecznego wyznaczania celów.
Dlaczego cele są potrzebne i warto je wyznaczać?
Czy cel uświęca środki czyli słowo o granicach i wartościach.
4. Budowanie relacji. Współpraca w zespole.
Zarządzanie talentami.
Wspólnota celów i wartości.
Budowanie zaufania.
Inteligencja emocjonalna.
Jak budować zaangażowanie?
Jak nauczyć się chwalić i dziękować?
5. Otwartość na zmianę. Od oporu do zaangażowania.
Dlaczego boimy się zmian?
Jak oswoić zmianę?
Jak się przygotować do zmian.
Zarządzanie zmianą.
Zmiana jako proces.
6. Wypalenie zawodowe i aktywistyczne – jak przeciwdziałać i radzić sobie ze stresem, zmęczeniem i wypaleniem?
Przyczyny i objawy wypalenia.
Jak radzić sobie ze stresem?
Nauczyć się odpoczywania.
Sposoby radzenia sobie z wypaleniem zawodowym i aktywistycznym
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
