zaproponuj szkolenia

Jak być sprawnym, skutecznym i profesjonalnym rzecznikiem prasowym?

17 listopada 2025 09:00-12:30

470 zł netto

Informacje organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze


Informacje o prowadzącej szkolenie: dr Aneta Kowalewska

ekspertka samorządowa, dyrektor Biura Związku Gmin Wiejskich RP, zastępca burmistrza Wyszkowa 2014-2024, doktor nauk społecznych specjalizująca się w samorządności, specjalistka PR i marki osobistej, doradczyni samorządowa i polityczna, mentorka, trenerka umiejętności społecznych, mediatorka. Absolwentka SLP.


Cel szkolenia:
- Przygotowanie i rozwinięcie umiejętności niezbędnych do piastowania funkcji rzecznika prasowego
- Zapoznanie z zasadami komunikacji i budowania relacji
- Dostarczenie praktycznej wiedzy z zakresu pracy mediów i współpracy z mediami
- Rozwijanie praktycznych umiejętności konstruowania komunikatów i informacji prasowych
- Doskonalenie umiejętności dbania o wizerunek organizacji
- Zdobycie wiedzy z zakresu prawa prasowego, dostępu do informacji, ale także organizacji wydarzeń medialnych
Adresaci:
- Rzecznicy prasowi
- Pracownicy działów PR, komunikacji, promocji
- Pracownicy odpowiedzialni za kształtowanie wizerunku
- Osoby zajmujące się komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną w organizacji

Program:

1. Czym jest public relations?
   a) Definicja i istota public relations.
   b) Cele i zadania public relations.
   c) Główne działania i obszary public relations.
   d) Promocja, wizerunek, marka osobista, marka organizacji.
   e) Różnica między PR-owcem a rzecznikiem prasowym.
2. Rzecznik prasowy w strukturze organizacji.
   a) Biuro prasowe/wydział prasowy/ wydział komunikacji, promocji
   b) Wybrane elementy prawa prasowego
   c) Prawo obywateli do informacji publicznej
   d) Kompetencje i odpowiedzialność rzecznika prasowego.
   e) Public affairs.
3. Komunikacja pracuje dla tych, którzy nad nią pracują.
   a) Istota komunikacji: nadawca, odbiorca, przekaz, kanał komunikacji
   b) Jak mówić do ludzi, by nas słuchali i rozumieli?
   c) Kiedy komunikacja jest skuteczna?
   d) Najczęstsze błędy - czego wymaga dobra komunikacja?
   e) Komunikacja w kryzysie.
4. Budowanie relacji – jak budować sojusze i unikać konfliktów?
   a) Reguły wpływu społecznego R. Cialdiniego.
   b) Jak zrobić pierwsze dobre wrażenie?
   c) Komunikacja werbalna i niewerbalna.
   d) Jak stawiać granice w relacjach zewnętrznych?
   e) Autorytet, reputacja, wiarygodność.
5. Media relations.
   a) Media relations czyli czego chce dziennikarz?
   b) Najważniejsze środki masowego przekazu.
   c) Najczęściej popełnione błędy w relacjach z dziennikarzami.
   d) Czego oczekuje od rzecznika dziennikarz? Praktyka pracy dziennikarskiej.
   e) Formy pracy dziennikarskiej: wywiad, informacja prasowa, relacja (prasowa, telewizyjna, radiowa), reportaż, artykuł sponsorowany itp.)
6. Planowanie i przygotowanie tekstów informacyjnych i promocyjnych.
   a) Jak właściwie napisać komunikat prasowy?
   b) Sprostowanie
   c) Oświadczenie
   d) Stanowisko
   e) Pakiet prasowy
   f) Jak tworzyć teksty do mediów społecznościowych?
7. Sposoby przekazywania informacji, opinii, zachowanie przed kamerą i mikrofonem.
   a) Opanowanie stresu i tremy.
   b) Poprawność językowa.
   c) Konstruowanie i strategia wypowiedzi.
   d) Zachowanie przed kamerą i mikrofonem.
  e) Jak odpowiadać na trudne pytania?
8. Organizacja konferencji prasowej, briefingu prasowego, spotkania informacyjnego.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha