Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
Informacje o prowadzącym szkolenie: Elżbieta Rabenda
Od 2016 ekspert z listy potocznie nazwanej listą "ekspertów dobrej zmiany" (poz. 1121), wykładowca, znawca i pasjonat tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, MEiN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk.
Trener, wykładowca, edukator. Osobiście przepracowanych ponad 99000 godzin na salach szkoleniowych z ostatnich 10 lat, w tym od 2015 roku jako osoba fizyczna prowadząca własną działalność gospodarczą. W dorobku szkolenia dla ponad 200.000 ich uczestników. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopiśmie dla samorządów "Wspólnota", tekstów merytorycznych dla Gazety Prawnej. Posiada doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany.
Program szkolenia:
1. Finansowanie szkolno-przedszkolnej organizacji, czyli co kwotach potrzeb oświatowych JST powinien wiedzieć dyrektor szkoły/organ prowadzący w nowym roku?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli mogą wystąpić niepotrzebne i dodatkowe wydatki? Analiza dokumentacji od strony praktycznej- oczekiwania i możliwości samorządu.
3. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska? To ważne przy planowaniu organizacji szkolno-przedszkolnej.
4. Godziny ponadwymiarowe- czy warto mieć je w organizacji?
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli na rok 2025/2026- dokument okołobudżetowy i podstawa do planowania planów finansowych w samorządzie.
a) potrzeby organizacyjne a możliwości finansowe samorządu. Jak to "pożenić"?
b) krok po kroku zbudujemy zadania, z uwzględnieniem planowania kadry.
c) obszary ryzyka w arkuszu- pułapki, skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych.
d) umiejętność stosowania przepisów- co należy, a co można? Sztuka zarządzania zadaniami i planem finansowym w arkuszu.
e) prawo lokalne- czyli co samorząd może zmienić, by nie było za dużo :-)
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogiczne i kształcenie specjalne w szkolnictwie ogólnodostępnym. Czy na pewno właściwie je rozumiemy?
Raczej nie, skoro nas tyle kosztują. Zmienimy to podejście Państwa.
a) w jaki sposób planować godziny wsparcia ucznia w organizacji, by samorząd otrzymał korzystne finansowanie według nowych zasad?
b) korelacja zapisów zadań w SIO z godzinami wsparcia zarejestrowanymi w dziennikach lekcyjnych, na potrzeby finansowania zajęć zatwierdzonych w arkuszu organizacyjnym
c) organizacja przedszkoli na rok 2025/2026 w nowym modelu finansowania zadań przedszkolnych.
7. Czas dla Państwa!
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online