zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Należności w jednostkach budżetowych – praktyczne aspekty realizacji, ewidencji i windykacji Szkolenie on-line

08 marca 2021 09:00-12:00

270 zł netto

Szczegóły organizacyjne:

  • Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy  umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
  • Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie

 

INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE:

  • członek Polskiej Akademii Rachunkowości;
  • trener Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych;
  • trener Ośrodka PRO FORIS Fundacji Goleniowska Akademia Rozwoju;
  • stały współpracownik miesięczników „Finanse publiczne”, „Rachunkowość budżetowa”;
  • wieloletni skarbnik gminy miejskiej.

 

Adresaci: pracownicy działów księgowości w jednostkach budżetowych

 

Opis szkolenia: Szkolenie ma na celu uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze należności w jednostkach budżetowych, ze szczególnym podkreśleniem aspektów praktycznych.

 

Korzyści:

  • uporządkujesz i uzupełnisz wiedzę w zakresie różnych, często trudnych lub niestandardowych sytuacji ewidencyjnych spotykanych przy naliczaniu oraz dochodzeniu należności w jednostkach i zakładach budżetowych,
  • poznasz istotę oraz praktyczne aspekty efektywnego opracowania przepisów wewnętrznych dla uporządkowania funkcjonowania należności w jednostce,
  • dowiesz się, czy prawidłowo ujmujesz należności w sprawozdaniach budżetowych i finansowych.

 

Program:

  1. Ewidencja należności i dochodów budżetowych – zasady i terminy, w tym m.in.:

należności krótkoterminowe i długoterminowe,

przypisy, odpisy, dochody nieprzypisane,

nadpłaty,

zaległości,

przedawnienia,

należności sporne i wątpliwe,

rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od przedsiębiorców po zmianach.

  1. Naliczanie, ewidencja i dochodzenie odsetek od należności po zmianach oraz kosztów upomnień – terminy, zasady; odsetki a kary.
  2. Odpisy aktualizujące należności – zasady, ewidencja.
  3. Udzielenie ulg w spłacie należności budżetowych – zasady i ewidencja:

umorzenie należności,

odroczenie terminu płatności,rozłożenie zaległości na raty.

  1. Windykacja należności – krok po kroku - ewidencja:

upomnienie, tytuł wykonawczy – należności publicznoprawne,

wezwanie do zapłaty, sądowy nakaz zapłaty, tytuł wykonawczy – należności cywilnoprawne,

kontrahent w likwidacji, upadłości,

postanowienia komornicze,

zakończenie postępowania egzekucyjnego,

koszty egzekucji.

  1. Najczęstsze problemy klasyfikacji budżetowej dochodów.
  2. Należności i dochody budżetowe – problemy sprawozdawczości budżetowej.
  3. Inwentaryzacja należności – terminy, zasady:

potwierdzanie sald,

weryfikacja

       9. Pytania.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha