- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY: Elżbieta Rabenda
• Od 2016 ekspert MEN (poz. 1121), specjalizuje się w zakresie tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, ODN, z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w całym kraju.
• Praktyk, kontroler, analityk. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie samorządowca, dy-rektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Odznaczona Medalem K.E.N.
PODCZAS SZKOLENIA OBALIMY KILKA MITÓW, POWTARZANYCH W PRZESTRZENI NA TEMAT FINANSOWANIA GODZIN PONADWYMIAROWYCH NIEZREALIZOWANYCH.
Podamy przykłady w orzecznictwie i w praktyce szkolnej.
Dokonamy analizy Państwa uchwały w sprawie wynagradzania nauczycieli w tej części.
Samorządzie- czy wiesz ile pieniędzy podatnika kosztuje brak nadzoru w tym temacie?
PROGRAM:
1. Co to jest godzina ponadwymiarowa i czy dyrektor każdemu z zatrudnionych nauczycieli może ją przydzielić?
1.1. Koszt godziny ponadwymiarowej - czy warto ją mieć w organizacji?
2. W jaki sposób obliczać godzinę ponadwymiarową u nauczyciela z różnym tygodniowym wymiarem godzin?
3. Od jakiego pensum należy wyjść przydzielając godzinę ponadwymiarową nauczycielowi będącemu na stanowisku kierowniczym - "karcianego" czy
"uchwalonego"? I ile maksymalnie tych godzin można zaplanować?
4. Czy nauczyciel "związkowy", korzystający z obniżonego wymiaru godzin może otrzymać godziny ponadwymiarowe?
5. Nauczyciele szkół ponadpodstawowych - plan pracy dla klas maturalnych, dla klas zawodowych a plan pracy nauczyciela z godzinami
ponadwymiarowymi - jak naliczać i jak rozliczać?
6. Kiedy następuje gotowość do pracy i kiedy mamy "winę" pracodawcy? Studium przypadków.
7. Czy za dzień rozpoczęcia roku szkolnego lub jego zakończenia potrąca
się za godziny ponadwymiarowe? Stanowiska w orzecznictwie, w ministerstwie, a praktyka?
8. Czy wycieczki szkolne to powód do potrącenia za zaplanowane godziny ponadwymiarowe?
9. Przykład obliczania liczby faktycznie wykonanych godzin ponadwymiarowych, z uwzględnieniem wolnych dni w tygodniu (wolnych
ustawowo, wolnych w planie pracy szkoły i wolnych z doraźnych przyczyn - urlopy bezpłatne, opieka, wycieczki, zawody, etc.).
10. Planowanie godzin ponadwymiarowych w arkuszu organizacyjnym - na co uważać?
11. Godziny doraźnych zastępstw - jak najlepiej te godziny rozliczać, a z jakiego pensum planować?
12. RIO w Opolu i RIO w Gdańsku - co z robić z tak odmiennym stanowiskiem? Czy kogoś wiąże?
13. A jak to u Państwa bywa? Dyskusja, dobre praktyki, wymiana doświadczeń.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online