- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
CELE SZKOLENIA:
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 3 września br. stały się faktem. Termin przyjęcia planu nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/przedszkola/placówki na rok szkolny 2021/2022 z zastosowaniem zmian w przepisach przedłużono do 3 października br.
Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, którego program zakłada przygotowanie dyrektorów do przyjęcia planu nadzoru pedagogicznego z uwzględnieniem wszystkich zmian w prawie i kierunków polityki oświatowej państwa.
CELE SZKOLENIA:
1. Uporządkowanie wiedzy z zakresu organizacji nadzoru pedagogicznego w polskim systemie oświaty.
2. Nabycie umiejętności sporządzenia planu nadzoru z uwzględnieniem kierunków realizacji polityki oświatowej państwa oraz wyników i wniosków z nadzoru pełnionego w roku szkolnym 2020/2021.
3. Nabycie praktycznych umiejętności skutecznego stosowania narzędzi nadzoru pedagogicznego.
PROGRAM:
1. Cel nadzoru pedagogicznego w polskim systemie oświaty.
2. Rezygnacja z ewaluacji i monitorowania, jako formy nadzoru- co to oznacza?
3. Nowa definicja kontroli – zakres kontroli po zmianach.
4. Znaczenie wspomagania, jako formy nadzoru- zadania dyrektora.
5. Omówienie kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
- jak przetransponować je na zadania nadzoru w szkole?
6. Planowane kontrole KO – jak się do nich przygotować?
7. Tryb kontroli zewnętrznej w szkole po zmianach w rozporządzeniu- prawa szkoły.
8. Tryb podjęcia uchwały rady pedagogicznej w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego w celu doskonalenia pracy szkoły – wzór.
9. Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2021/2022 (wzór) po zmianach,
z uwzględnieniem:
1) podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa opublikowanej przez Ministra Edukacji i Nauki 8 lipca br.;
2) sposobu wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole/przedszkolu w poprzednim roku szkolnym.
10. Metodyka prowadzenia kontroli – wiedza i umiejętności potrzebne dyrektorowi szkoły/przedszkola.
Metody i formy pracy
1. Asymilacja wiedzy z zakresu nadzoru pedagogicznego i praktycznego zastosowania przepisów prawa.
2. Seminarium z elementami ćwiczeń w tworzeniu wymaganej prawem dokumentacji z prowadzonego nadzoru pedagogicznego.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
