- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
Szanowni Państwo,
Od września 2022 r w polskim systemie oświaty obowiązuje standard zatrudnienia specjalistów. Ta sytuacja zmienia paradygmat udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach. W kierunkach polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024 zakłada się kontrole kuratorium oświaty z realizacji zmiany wdrożonej we wrześniu 2022 r. „Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych”.
Zapraszam na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy z zakresu prawidłowej organiza-cji wsparcia uczniów po implementacji nowych przepisów. Jak zwykle przygotowałam bogaty zestaw wzorów dokumentów potwierdzających prawidłowe wykonanie i dokumentowanie wsparcia uczniów realizowanego w szkole/przedszkolu.
PROWADZĄCY:
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
ADRESACI:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, specjaliści i nauczyciele zatrudnieni w publicznych i niepublicznych szkołach i przedszkolach, przedstawiciele organów prowadzących szkoły i przedszkola, wszyscy zainteresowani.
CELE SZKOLENIA:
1. Uczestnik szkolenia zdobędzie uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad wspierania ucznia w rozwoju w szkole/przedszkolu.
2. Uczestnik szkolenia rozwinie własne umiejętność planowania pracy specjalistów
i dokumentowania wsparcia ucznia udzielanego przez nauczycieli i specjalistów.
3. Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany i zmotywowany do wdrożenia nabytej wiedzy i umiejętności do bieżącej pracy szkoły/przedszkola.
PROGRAM:
1. Zakładane rezultaty wprowadzenia standaryzacji zatrudnienia specjalistów jako model włącza-jącej szkoły/włączającego przedszkola.
2. Zasady pełnego wdrożenia przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
1) rozpoznanie potrzeb uczniów – wzór arkusza obserwacji;
2) prawidłowe planowanie zakresu udzielanej pomocy pp – wzór rekomendacji;
3) współdziałanie z rodzicami – wzór informacji;
4) ocena efektywności udzielanej pomocy – wzór podsumowania wsparcia;
3. Istota dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów objętych wsparciem w ra-mach pomocy pp i kształceniem specjalnym – instruktaż działania.
4. Prawidłowo prowadzona dokumentacja pomocy pp – wykaz dokumentacji.
5. Organizacja pomocy pp i kształcenia specjalnego w statucie szkoły po zmianach – wzory zapisów dla szkoły i przedszkola.
6. Organizacja pracy specjalistów – wzory zakresów zadań specjalistów.
7. Udzielanie wsparcia uczniom w toku bieżącej pracy – wzór zakresu zadań nauczycieli.
Metoda i forma prowadzenia zajęć
1. Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.
2. Metoda rozwijania praktycznych umiejętności zarządzania oświatą w formie dyskusji za po-średnictwem czatu, prezentacji dobrych praktyk i wzorów dokumentów do wykorzystania.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
