zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Podania i skargi do organów administracji publicznej a ochrona danych osobowych

09 grudnia 2024 09:00-14:00

380 zł netto

-    zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
-    uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
-    platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


PROWADZĄCY:
Ekspert Wolters Kluwer (LEX Budownictwo, LEX Ochrona Środowiska), autor licznych publikacji z zakresu prawa budowlanego i prawa administracyjnego. Współpracuje m.in. z Gazetą Prawną, portalem prawo.pl, czasopismem Wiedza i Praktyka. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa budowlanego i postępowania administracyjnego, sporządza opinie oraz doradza w zakresie procesu inwestycyjnego. W latach 2012-2022 związany z administracją publiczną, m.in. jako Kierownik Oddziału Orzecznictwa w Wydziale Infrastruktury Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Od 2022 r. doktorant w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Wrocławskiego - Kolegium Doktorskie Nauk Prawnych - Instytut Nauk Administracyjnych - Zakład Postępowania Administracyjnego i Sądownictwa Administracyjnego.


PROGRAM:
1. Podania
- niezbędne elementy podania
- braki formalne i skutki ich nieuzupełnienia
- kwalifikowanie pisma według treści
- sposoby wnoszenia podania
- odmowa wszczęcia postępowania a pozostawienie podania bez rozpoznania

2. Skargi
- konstytucyjne prawo do składania skarg i ramy prawne
- strona postępowania a osoba trzecia
- przedmiot i rodzaje skargi
- załatwienie skargi i konsekwencje procesowe jej złożenia
- ochrona osób składających skargi
- dyżury „skargowe”

3. Wnioski
- pojęcie wniosku i formy jego wnoszenia
- właściwość organów w sprawach wniosków
- skutki złożenia wniosku
- terminy i sposoby rozpatrzenia wniosków
- wniosek a informacja publiczna

4. Petycje
- przedmiot petycji
- zasady stosowania przepisów ustawy o petycjach i przepisów k.p.a.
- relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
- adresaci petycji i ich rozpatrywanie
- informowanie o petycjach

5. Podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych i ich przetwarzanie
- podstawy prawne ochrony danych osobowych
- zakres stosowania RODO
- wybrane definicje
- podmioty przetwarzające dane osobowe
- zasady przetwarzania danych osobowych
- uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
- ochrona danych osobowych

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha