- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych. Absolwent Wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył studia podyplomowe z public relations i negocjacji oraz kurs Zarządzania Kryzysowego organizowany przez Akademię Sztuki Wojennej.
W 2021 r. ukończył Kurs Prewencji Terrorystycznej organizowany przez Centrum Prewencji Terrorystycznej ABW, natomiast w maju 2022 r. wziął udział w II Ogólnopolskich Warsztatach “Reagowanie na zamachy – dobre praktyki i rekomendacje”. Ukończył kurs i posiada uprawnienia Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej Nr. SIOP/54/2022/4/11. Żołnierz Wojsk Obrony Terytorialnej. W 2023 r. ukończył kompleksowy kurs „Reagowanie na zamachy” organizowany przez Safety Project. Wieloletni trener i instruktor. Zorganizował i przeprowadził liczne ćwiczenia i gry decyzyjne z zakresu zarządzania kryzysowego, ewakuacji i spraw obronnych.
PROGRAM:
1. Co to jest kryzys? Rodzaje sytuacji kryzysowych.
2. Proces komunikacji, Prawo do informacji w prawie krajowym, podstawy prawne.
3. Komunikacja wewnętrzna w sytuacji kryzysowej – instytucje, służby, podmioty współpracujące,
- Ustalenie procedur dot. łączności między służbami,
- Szum informacyjny, selekcja informacji,
- Studium przypadku – wypadek komunikacyjny.
4. Komunikacja zewnętrzna
- zasady współpracy z dziennikarzami., rola rzecznika prasowego,
- formy komunikowanie się z mediami,
- współpraca z mediami w sytuacjach kryzysowych, konferencje prasowe,
- błędy w komunikacji,
- projektowanie komunikatu do mediów.
5. Zasady informowania ludności o zagrożeniach, ostrzegania społeczeństwa w sytuacji kryzysowej
- Działania edukacyjno-informacyjne,
- Zasady komunikacji w kryzysie, komunikacja z poszkodowanymi i ich rodzinami,
- Projektowanie komunikatu, informacji dla społeczeństwa,
- Studium przypadku – wstrząsy górnicze, pożar składowiska odpadów.
6. Wybrane aspekty oddziaływania stresu, presji czasu w sytuacji kryzysowej.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
