INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE:
Pracownik administracji publicznej z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w Biurze Wojewody oraz w Biurze Organizacji i Kadr w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku, posiadający doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń dotyczących funkcjonowania sekretariatu oraz obsługi klienta.
PROGRAM SZKOLENIA:
Organizacja pracy
a) rola i miejsce sekretariatu w instytucji
b) kwalifikacje zawodowe i osobiste; zakres obowiązków
c) organizacja czasu pracy; zarządzanie czasem własnym i przełożonego; ustalenie priorytetów
d) organizacja spotkań, zebrań i wyjazdów służbowych
Profesjonalna obsługa interesantów
a) sztuka rozmawiania; komunikacja werbalna i niewerbalna
b) aktywne słuchanie; informacja zwrotna
c) specyfika rozmowy telefonicznej
Obieg dokumentów – korespondencja urzędowa
a) organizacja obiegu korespondencji, dokumentacja biurowa i jej rodzaje,
systemy kancelaryjne – dziennikowy i bez dziennikowy
b) redagowanie pism urzędowych; zasady, styl urzędowy
c) podpisy; tytułowanie i formy grzecznościowe
d) terminy załatwiania spraw obowiązujące w KPA
Zasady profesjonalnej obsługi
a) przestrzeganie dobrych obyczajów; savoir – vivre profesjonalnej sekretarki/asystentki (wymogi dotyczące stroju w pracy)
b) zdolności interpersonalne; cechy osobiste
c) asertywność w biurze – asertywne wyrażanie opinii i ocen
d) ceremoniał i etykieta; przyjmowanie gości w sekretariacie, w gabinecie szefa
e) radzenie sobie ze stresem – techniki antystresowe
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online