Szanowni Państwo
Zakończył się proces legislacyjny nowej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która wprowadza rewolucję w dotychczasowych praktykach finansowania zadań oświatowych, w tym w szczególności uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego
w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych. Wysokość finansowania zależeć ma nie od orzeczenia
o potrzebie kształcenia specjalnego, ale od tego jakie dane o wsparciu ucznia zostały wprowadzone do systemu informacji oświatowej w odpowiednim czasie. Cała sytuacja wywołuje po raz kolejny pilną potrzebę uporządkowania wiedzy o podstawach prawnych organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym prawidłowego dokumentowania podejmowanych działań przez szkoły i przedszkola, które stają się podstawą wprowadzenia danych do SIO a w konsekwencji finansowania tego zadania.
Zapraszam na szkolenie przygotowujące do rozumienia nadchodzącej zmiany i przygotowania lokalnych systemów oświaty do ich wdrożenia.
Liliana Zientecka
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE: Liliana Zientecka
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej
Adresaci szkolenia
Pracownicy zarządzający zadaniami oświatowymi w jednostkach samorządu terytorialnego, dyrektorzy i wicedyrektorzy publicznych i niepublicznych jednostek oświatowych, pedagodzy specjalni, specjaliści, nauczyciele współorganizujący kształcenie specjalne.
Korzyści z udziału w szkoleniu
1. Uczestnik szkolenia dowie się w jakim zakresie organizacja wsparcia uczniów wpłynie na fi-nansowanie tych zadań.
2. Uczestnik szkolenia nabędzie umiejętność dostosowania dotychczasowych praktyk do pla-nowanych zmian.
Program:
Plan zajęć – 2 sesje po 1,5 godziny
1. Katalog zmian w dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz systemie informacji oświatowej o których trzeba wiedzieć.
2. Definicja potrzeby oświatowej, w tym potrzeby wsparcia ucznia z orzeczeniem
o potrzebie kształcenia specjalnego – istota zmiany mająca wpływ na dochody JST.
3. Dane w SIO jako podstawa ponownego przeliczenie potrzeb oświatowych po zakończeniu roku ich wykonania – nowa procedura korygująca dochody JST.
4. Analiza rozporządzenia o podziale potrzeb oświatowych – co się zmienia?
5. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny podstawą wprowadzenia danych do SIO
– instruktaż wskazujący jakie dane są istotne dla finansowania wsparcia ucznia.
6. Rola wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu eduka-cyjno-terapeutycznego dla prawidłowego wprowadzenia danych do SIO – instruktaż działa-nia - wzory dokumentów.
7. Optymalna organizacja pracy specjalistów w kontekście ich finansowania – instruktaż dzia-łania
- wzory dokumentów.
8. Podsumowanie – wykaz najważniejszych działań organu prowadzącego i dyrektora szko-ły/przedszkola /placówki oświatowej dostosowujących bazę SIO oraz dokumentację peda-gogiczną do zmian w finansowaniu zadań oświatowych.
Forma i metoda prowadzenia zajęć
1. Seminarium w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia i dyskusji.
2. Rozwijanie praktycznych umiejętności poprzez rekomendowanie najważniejszych działań
i przekazanie wzorów dokumentów do zastosowania.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online