zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Archiwum Zakładowe od A do Z

09 kwietnia 2024 09:00-13:00

340 zł netto

Informacje organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju,
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.


Informacje o prowadzącym szkolenie:

Absolwentka Archiwistyki na UMCS w Lublinie, ukończyła kursy kancelaryjno-archiwalne I i II stopnia oraz szkolenia metodyczne i trenerskie.

Z archiwistyką związana od 2008 r. Od 2013 r. tworzy, aktualizuje i wdraża przepisy kancelaryjne
i archiwalne, a także prowadzi warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej.

Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej, porządkuje zasób archiwalny urzędów centralnych, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych i firm prywatnych. Udziela konsultacji merytorycznych z zakresu organizacji i prowadzenia archiwów zakładowych
i składnic akt, przygotowuje opinie z zakresu zarządzania dokumentacją, prowadzi audyty zarządzania dokumentacją. Wspiera podmioty w opracowaniu zasobu, przekazywaniu materiałów archiwalnych do archiwów państwowych czy realizacji zaleceń pokontrolnych.

Współpracowała lub współpracuje m.in. z Centralną Komisją Egzaminacyjną, Krajową Radą Radców Prawnych, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej
i Mieszkalnictwa, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, instytutami PAN, Ośrodkiem Studiów Wschodnich, Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, instytutami Sieci Badawczej Łukasiewicz, a lista ta jest o wiele dłuższa.

Aktywnie współtworzyła normatywy kancelaryjne i archiwalne dla samorządów adwokackiego
i radcowskiego.

Na co dzień zarządza zasobem archiwum zakładowego PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.

Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno-archiwalnych.


Program:

  1. Przepisy ogólne – definicja archiwum zakładowego, katalog podmiotów zobligowanych do stworzenia archiwum zakładowego;
  2. Organizacja i zadania archiwum zakładowego (filii);
  3. Lokal archiwum zakładowego – wymagania, wyposażenie, czego unikać?
  4. Personel archiwum zakładowego – wykształcenie, kwalifikacje, kompetencje;
  5. Outsourcing usług archiwizacyjnych – czy i kiedy to możliwe i opłacalne?
  6. Przejmowanie dokumentacji – kiery archiwista może odmówić przejęcia?
  7. Przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji i prowadzenie jej pełnej ewidencji – środki ewidencyjne, korekta ewidencji, teczki, pudła – jakich błędów unikać i co archiwista wiedzieć powinien?
  8. Przeprowadzanie skontrum dokumentacji i porządkowanie dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym – co zrobić, gdy ewidencja nie pokrywa się ze stanem faktycznym lub gdy nie ma jej w ogóle?
  9. Etapy prac porządkowych i zmiana kwalifikacji archiwalnej – co zrobić, gdy „przepis szczególny stanowi inaczej”?
  10. Udostępnianie dokumentacji – na co zwrócić uwagę?
  11. Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego.
  12. Brakowanie dokumentacji – procedura i praktyczne wskazówki.
  13. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego – procedura, standardy porządkowania, ewidencjonowania, technicznego zabezpieczania dokumentacji.
  14. Sprawozdawczość archiwum zakładowego.
  15. Ćwiczenia.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha