zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

NOWE OBOWIĄZKI PODMIOTÓW PUBLICZNYCH OD DNIA 10 GRUDNIA 2023 r. - przygotowanie do wdrażania e – Doręczeń KROK PO KROKU

13 listopada 2023 09:00-12:30

355 zł netto

Forma szkolenia:
• Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
" Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę in-ternetową w komputerze

Program:

I. Przedstawienie najważniejszych zagadnień dotyczących usługi e – Doręczeń – wyjaśnienie czym są e – Doręczenia na gruncie ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
II. Przedstawienie obowiązków podmiotu publicznego, zobowiązanego do wej-ścia z dniem 10 grudnia 2023 r. w Krajowy System Doręczeń Elektronicznych.
Terminarz realizacji poszczególnych obowiązków przez poszczególne podmio-ty administracji publicznej: m.in. administrację rządową, j.s.t., samorządowe zakłady budżetowe, samorządowe instytucje kultury samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw oraz szereg innych podmiotów.
III. Omówienie kwestii prawnych, dotyczących e – Doręczeń:
- prezentacja aktów wykonawczych, wymaganych do stosowania przez podmiot zobowiązany do wdrożenia z dniem 10.12.2023 r. przepisów ustawy o doręcze-niach elektronicznych, w tym z obowiązującego od dnia 18 maja 2023 r. Regula-minu świadczenia usługi e- doręczeń przez POCZTĘ POLSKĄ S.A.,
- prezentacja i omówienie niezbędnych dokumentów, które należy wydać - w po-staci: pełnomocnictwa do złożenia wniosku o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elek-tronicznego, dokumentu zarządzenia w sparwie wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń w urzędzie;
- wyjaśnienie najważniejszych pojęć stosowanych w usłudze e-Doręczeń;
- opisanie struktury adresu do doręczeń elektronicznych.
IV. Określenie poprzez przykłady, czym są e - Doręczenia regulowane ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych oraz jakie skutki wywołuje aktywacja adresu do e – doręczeń dla podmiotu aktywującego usłu-gę
Wyjaśnienie co dalej z ePUAP i danymi przetwarzanymi w tym systemie w związku z brakiem integracji ePUAP i Krajowego Systemu Doręczeń – retencja danych.
V. Organizacja w podmiocie publicznym wdrożenia doręczeń elektronicznych przed datą 10 grudnia 2023 r.:
- omówienie wpływu stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych na or-ganizację wewnętrzną urzędu;
– określenie zadań i uprawnień: koordynatora, administratora SD, uprawnione-go, obserwatora – podział ról;
- niezbędność wydania upoważnień do przetwarzania danych pracownikom reali-zującym zadania w systemie skrzynki ED;
- zakres kompetencji osoby wyznaczonej na administratora usługi e – Doręczeń (kompetencje administracyjne, prawne, czy IT?);
- przedstawienie i scharakteryzowanie trzech metod korzystania z e- Doręczeń: wykorzystywania przeglądarki internetowej, integracji z EZD, korzystania z apli-kacji deteskopowej (zainstalowanej ”na pulpicie”);
- możliwość testowania funkcjonalności skrzynki doręczeń przez podmioty pu-bliczne – pokazanie funkcjonalności i działania skrzynki ED;
VII. Konsekwencje i skutki zaniechania przez kierującego podmiotem admini-stracji publicznej, realizacji od 10.12.2023. obowiązku wejścia w KSDE – omówienie zagadnienia na przykładach realizacji przez organ administracji pu-blicznej obowiązków wynikających z K.p.a w zakresie skuteczności doręczeń – przykłady orzeczeń WSA i NAS.
Co w przypadku, gdy jednostka/ urząd nie założy skrzynki – nie spełni obowiązku wynikającego z przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych?
VIII. Relacje ustawy o doręczeniach elektronicznych względem innych aktów, w tym w szczególności ustawy Kodek pracy, ustawy o pracownikach samo-rządowych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, Ordynacja Po-datkowa:
- wpływ stosowania od dnia 10.12.2023 r. obowiązkowych doręczeń elektronicz-nych na tryb doręczania korespondencji w postępowaniach administracyjnych prowadzonych w trybie i na zasadach określonych w K.p.a. (omówienie zmian w obszarze K.p.a.):
- od 21 października 2021 r. – zmiana zasady pisemności wynikającej z art. 14 Kpa;
- ujednolicenie zasad podpisywania wnoszonych i doręczanych pism w postępo-waniu administracyjnym - organ administracji działający w trybie KPA obowią-zany jest stosować art. 63 i art. 39 Kpa.
- zmiany w Kpa od 10 grudnia 2023 r.- w zakresie doręczeń pism w postępo-waniu administracyjnym.
Ochrona danych osobowych w e – Doręczeniach. – retencja danych.
V. Sesja pytań i odpowiedzi

CEL SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu przygotowanie pracowników podmiotu publicznego od strony merytorycznej i praktycznej do wejścia w Krajowy System Doręczeń Elektronicznych, który będzie stosowany przez j.s.t. od 10 grudnia 2023 r.

NOTKA O TRENERZE:
mec. Aneta Kuberska – radca prawny. Inspektor ochrony danych w 5 jednostkach sektora finansów publicznych. Aktualnie wypracowuje oraz testuje rozwiązania z zakresu wdrożenia systemu e – Doręczeń w CUW.
Doświadczenie zawodowe: Praktyk w dziedzinie stosowania przepisów sektora administracji publicznej, ustawy o doręczeniach elektronicznych, informatyzacji, z zakresu szeroko rozumianego cyberbezpieczeństwa, ustaw ustrojowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, z zakresu prowadzenia postępowań administracyjnych – KPA, ochrony danych osobowych – RODO. Ponad 20 letnie doświadczenie praktyczne w realizowaniu zadań administracji rządowej – w latach 2002-2003 – kontroler działalności j.s.t. z zakresu realizowanych przez te organy, zadań zleconych. W okresie 2004-2010 radca prawny w PUW w Białymstoku. 2011-2014 Kierownik Oddziału Kontroli Finansowej w PUW w Białymstoku – kontrole finansowe służb, inspekcji, straży administracji zespolonej szczebla wojewódzkiego. 2014 - 2017 Dyrektor Wydziału Nadzoru i Kontroli PUW w Białymstoku. 2017-2018 zastępca dyrektora WNiK PUW w Białymstoku (wykonywanie nadzoru wojewody nad j.s.t., kontrola zadań zleconych, kontrola finansowo – gospodarcza w jednostkach administracji zespolonej województwa podlaskiego, koordynacja działalności kontrolnej, nadzór nad postępowaniami prowadzonymi w trybie i na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej, administracyjnymi prowadzonymi w trybie K.p.a, skargowo – wnioskowymi oraz z petycji, a od 2018 r – realizacja zadań na szczeblu j.s.t. – CUW. Odpowiedziana za wdrożenie rozwiązań RODO w komórkach organizacyjnych Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (2018 r.), a od 2019 r. w podmiotach samorządowych – m.in. SZBI oraz polityk z zakresu ochrony danych osobowych, również regulacji dotyczących pracy zdalnej oraz z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Obecnie wypracowuje oraz testuje rozwiązania z zakresu wdrożenia systemu e – Doręczeń w CUW. Powyższe ma na celu wypracowania najlepszych praktyk i optymalnych rozwiązań niezbędnych do wejścia przez pomiot publiczny w KSD, co będzie miało miejsce dnia 10.12.2023 r.
Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń: Od 2017 r. wykładowca w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Białymstoku, trener licznych warsztatów, szkoleń z tematów dotyczących zadań realizowanych przez administrację publiczną, w tym z zakresu: ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji, procedur administracyjnych, postępowań skargowo – wnioskowych, z petycji, postępowań kontrolnych, dostępu do informacji publicznej.

Odbiorcy szkoleń: sektor prywatny oraz sektor finansów publicznych.

Absolwentka Podyplomowych studiów o kierunku „Bezpieczeństwo informacji i ochrona danych osobowych” na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku.
Trener licznych szkoleń administracji samorządowej, rządowej – zespolonej w tym prowadząca szkolenia w KOMENDACH WOJEWÓDZKICH PSP (m.in. w Olsztynie, w Rzeszowie). Współpracująca od lat m.in. z Komedą Główną Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie (przeszkolenie funkcjonariuszy KGPSP oraz 16 Komend wojewódzkich PSP i 5 powiatowych w 2021 r. w CENTRALNEJ SZKOLE PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W CZĘSTOCHOWIE TRZYDNIOWE WARSZTATY SZKOLENIOWE DLA FUNKCJONARIUSZY ORAZ PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W STRUKTURACH PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ).
Ceniona za indywidualne podejście do problemów przedstawianych przez uczestników szkoleń.
Prowadząc szkolenia koncentruje się na tym, by w skuteczny, zrozumiały, poparty przykładami oraz orzecznictwem, sposób przekazać wiedzę ich uczestnikom.

 

 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha