Szczegóły organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE:
- członek Polskiej Akademii Rachunkowości;
- trener Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych;
- trener Ośrodka PRO FORIS Fundacji Goleniowska Akademia Rozwoju;
- stały współpracownik miesięczników „Finanse publiczne”, „Rachunkowość budżetowa”;
- wieloletni skarbnik gminy miejskiej.
Adresaci: pracownicy odpowiedzialni za przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji w jednostkach sektora finansów publicznych
Opis: Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy uczestników szkolenia w zakresie praktycznych zasad przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji w jednostkach sektora finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem przeprowadzania inwentaryzacji w czasie epidemii m.in. pracy zdalnej itp.
Program:
1. Podstawy prawne inwentaryzacji.
2. Istota i zadania inwentaryzacji.
3. Rodzaje inwentaryzacji.
4. Metody inwentaryzacji.
5. Terminy inwentaryzacji.
6. Osoby odpowiedzialne w jednostce za przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji.
7. Komisja inwentaryzacyjna w jednostce – zadania i odpowiedzialność.
8. Instrukcja inwentaryzacyjna.
9. Etapy inwentaryzacji.
10. Dokumentowanie inwentaryzacji na każdym etapie. Zarządzenie kierownika jednostki ogłaszające inwentaryzację.
11. Przygotowanie inwentaryzacji.
12. Inwentaryzacja drogą spisu z natury:
• zespoły spisowe – zadania i odpowiedzialność,
• prace organizacyjne przed spisem,
• przeprowadzanie spisu,
• spis przy oznakowaniu majątku kodami kreskowymi,
• spis w zakresie składników nietypowych majątku,
• kontrola spisu,
• arkusze spisowe i sprawozdanie opisowe ze spisu,
• wycena inwentaryzowanych składników majątku jednostki
• rozliczenie spisu z natury.
13. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald.
14. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji m.in.:
• wartości niematerialnych i prawnych,
• gruntów i środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony,
• środków trwałych w budowie,
• gruntów,
• należności spornych i wątpliwych,
• rozrachunków publicznoprawnych.
15. Inwentaryzacja w czasie epidemii, szczególnie w czasie pracy zdalnej.
16. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych:
• istota i podział różnic: ubytki naturalne, niedobory, szkody zawinione i niezawinione, nadwyżki;
• ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych.
17. Najczęściej popełniane błędy w przeprowadzanej inwentaryzacji.
18. Czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji.
19. Odpowiedzi na pytania uczestników.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online