zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Kontrola podatkowa w gminie – rodzaje kontroli oraz metodyka ich wykonywania

09 września 2021 10:00-14:00

295 zł netto

Data szkolenia:

9.09.2021

Godziny szkolenia:

10.00 – 14.00

Przebieg szkolenia:

9.00 – 10.00 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

10.00 – 14.00 – szkolenie

Termin nadsyłania zgłoszeń:

7.09.2021

Cena szkolenia: 295 zł netto / os.

Cena szkolenia przy zapisie co najmniej dwóch osób: 265 zł netto / os.


Cel szkolenia:

Zgodnie z art. 281 Ordynacji podatkowej - organy podatkowe pierwszej instancji, przeprowadzają kon-trolę podatkową u podatników, płatników, inkasentów oraz następców prawnych. Celem kontroli podatkowej jest sprawdzenie, czy kontrolowani wywiązują się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatko-wego.

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom kompleksowych informacji o rodzajach kontroli jakie powinny być wykonywane w ramach funkcjonującego systemu utrzymania czystości i porządku w gminach. Uczestnicy poznają metodykę doboru próby do kontroli oraz zasady dokumentowania czynności kontrolnych. Dowiedzą się z jakich etapów składają się kontrole i jak wykorzystać ich wyniki.


Adresaci szkolenia:

Wójtowie, burmistrzowie (prezydenci miast), skarbnicy gmin, osoby którym powierzono obowiązki w zakresie kontroli w systemie podatków lokalnych oraz wszystkie osoby zainteresowane przedmiotowym zagadnieniem.


Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy szkolenia poznają wszystkie aspekty kontrolne w podatków i opłat lokalnych w gminie. Poznają jakimi zasadami rządzą się poszczególne rodzaje kontroli i jaki przeprowadzić każdy rodzaj kontroli. Uczestnicy dowiedzą się jak dokumentować każdy rodzaj kontroli, oraz dowiedzą się co stanowi dowód w postępowaniu kontrolnym.
Jednym z podstawowych aspektów będzie metodyka doboru próby do kontroli oraz zbieżność wykonywanych kontroli z systemem kontroli zarządczej jednostki samorządu terytorialnego.


Uczestnicy szkolenia otrzymają n/w wzory pism:

1. Zawiadomienie o niemożności zakończenia kontroli w terminie.
2. Oświadczenie o rezygnacji z prawa uczestniczenia w czynnościach kontrolnych.
3. Protokół oględzin lokalu mieszkalnego
4. Postanowienie o zawieszeniu kontroli.
5. Postanowienie o umorzeniu kontroli.
6. Pokwitowanie wydania dokumentów w czasie kontroli podatkowej.
7. Wniosek / żądanie wydania dokumentów na czas kontroli.
8. Wniosek do prokuratury rejonowej o wyrażenie zgody.
9. Protokół czynności kontrolnych wykonanych za zgodą prokuratora.
10. Wniosek / żądanie o udostępnienie nieruchomości / ich części / rzeczy.
11. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu w czasie kontroli.
12. Protokół kontroli podatkowej.
13. Postanowienie o uwzględnieniu zastrzeżeń do protokołu kontroli.
14. Postanowienie o nie uwzględnieniu zastrzeżeń do protokołu kontroli.
15. Postanowienie o uchybieniu terminu do wniesienia zastrzeżeń do protokołu kontroli.
16. Zawiadomienie karne – skarbowe – uchybienie procedurom kontrolnym przez kontro-lowanego.
17. Upoważnienie dla pracownika urzędu gminy / biura związku międzygminnego do stosowania obowiązków jednolitego pliku kontrolnego względem przedsiębiorców.
18. Wzór wezwania uwzględniający obowiązek przekazania dokumentów / ksiąg podat-kowych w formie e-dokumentów.
19. Protokół badania ksiąg podatkowych (art. 193 OP.).
20. Wzór żądania dokumentów od kontrahenta (art. 274c OP.).
21. Wzór protokołu czynności u kontrahenta (art. 274c § 1 OP).
22. Wzór zlecenia dla organu podatkowego właściwego miejscowo (art. 274c § 2 OP.)


Informacje o prowadzącym: 

freelancer; prawnik (UMCS w Lublinie); Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Stosunków Międzynarodowych – studia w zakresie „wiedzy o integracji europejskiej” oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Licencjonowany audytor wewnętrzny (lic MF. Nr 134/2004), audytor wewnętrzny wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); współpracownik kilku firm audytorskich na terenie Polski,: audytor środków pochodzących z UE; członek Stowarzy-szenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland; b. Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu Miej-skiego w Przemyślu, b. starszy inspektor kontroli gospodarki finansowej Regionalnej Izby Obra-chunkowej w Rzeszowie, b. członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, długoletni pracownik służb finansowych Państwa i samorządu terytorialnego, autor ponad 130 artykułów / specjalistycznych publikacji z zakresu prawa podatkowego i dochodów jednostek sa-morządu terytorialnego oraz audytu wewnętrznego. Trener i wykładowca (m. in. trener i wykła-dowca w szkoleniach generalnych i specjalistycznych dla służby cywilnej) oraz wielu firm szkole-niowych.absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w zakresie studiów podyplomowych: skarbowość i podatki„; Autor książki wydanej w 2020 roku przez ODDK Gdańsk pt. „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pienięż-nych.” Oraz cyklu artykułów w miesięczniku Finanse Publiczne wyd. PRESSCOM poświęconych nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym.


PROGRAM SZKOLENIA

1. Metodyka doboru próby do kontroli.

2. Kontrola podatkowa, w tym:

a) zakres podmiotowy kontroli;
b) zakres przedmiotowy kontroli;
c) zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli;
d) upoważnienie do kontroli;
e) uprawnienia kontrolującego;
f) rodzaje postępowań dowodowych w czasie kontroli podatkowej;
g) dokumentowanie kontroli podatkowej;
h) wykorzystanie wyników kontroli podatkowej.
i) zasady wykonywania kontroli podatkowej w mieszkaniu podatnika;
j) czas na wykonanie kontroli;
k) termin na wydanie decyzji podatkowej;
l) przeprowadzenie kontroli podatkowej bez zawiadomienia;
m) asysta podczas czynności kontrolnych;
n) odpowiedzialność karna skarbowa za delikty związane z zachowaniami podczas kontroli.
o) wykorzystanie wyników kontroli podatkowej – wszczęcie i prowadzenie postępowania po-datkowego: termin, właściwość miejscowa, dowody w sprawie.
p) e-standard kontroli podatkowej;
q) struktura wezwania w oparciu o e-standard e-kontroli podatkowej;
r) środki komunikacji w e-postępowaniu kontrolnym;
s) nośniki na jakich przekazywane są dokumenty podczas e-kontroli podatkowej.

3. Co powinno się kontrolować, tak aby uzyskać efekt podczas działań kontrolnych: przedmioty opodatkowania w podatku: rolnym, leśnym, od nieruchomości, w opłacie reklamowej, opłacie targowej. Przedmioty i zdarzenia, które widzimy na co dzień – czy powinny być opodatkowane.

4. Co jest przedmiotem kontroli inkasenta podatkowego.

5. Kontrola podatkowa względem przedsiębiorcy – w oparciu o Ordynację podatkową oraz ustawę Prawo przedsiębiorców.

6. Kontrola podatkowa w gminach a standardy kontroli zarządczej, w tym:
a) środowisko wewnętrzne,
b) cele i zarządzanie ryzykiem,
c) mechanizmy kontroli,
d) informacja i komunikacja,
e) monitorowanie i ocena.

7. Standardy kontroli wykonywanej przez organy administracji publicznej, w tym:
a. uczciwość i rzetelność;
b. niezależność i obiektywizm;
c. poufność;
d. profesjonalny osąd.

8. Etapy postępowania kontrolnego, w tym:
a. planowanie kontroli;
b. koordynacja kontroli;
c. program kontroli;
d. korzystanie z pomocy biegłych;
e. informowanie o wynikach kontroli;
f. monitorowanie realizacji zaleceń i wniosków.
9. Podstawowe pojęcia: Nieprawidłowość / uchybienie.

10. Rodzaje błędów: błąd dopuszczalny / błąd nietypowy / błąd oczekiwany / błąd operacyjny.

11. Standardy kontroli zarządczej w zakresie realizacji obowiązków kontrolnych w podatkach i opłatach lokalnych

12. Koncepcja zmiany struktury organizacyjnej urzędu obsługującego organ kontroli.

13. Zarządzanie ryzykiem w systemie kontroli organu gminy.

14. Dyskusja, pytania oraz podsumowanie szkolenia.

 


Szkolenie on-line

  • zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu;
  • do obsługi platformy polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome;
  • uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numeru telefonu na wypadek problemów technicznych;
  • platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie;
  • każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma materiały w formacie pdf na e-mail;
  • OWAL s.c. i trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha