- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
Szanowni Państwo,
Jednym z kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022 jest podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. W tym zakresie w zadaniach nadzoru Kuratorów Oświaty planowana jest kontrola w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie „Przyjmowanie do szkół i wspomaganie nauki osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi podlegającymi obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw”.
Zapraszamy Państwa na szkolenie, które poprowadzę jako repetytorium z przepisów o przyjmowaniu i organizacji wsparcia ucznia, który przyjmowany jest do polskiej szkoły z systemów oświaty innych krajów.
PROWADZĄCY
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
CELE SZKOLENIA:
1. Przekazanie aktualnej i uporządkowanej wiedzy z zakresu przepisów o organizacji pracy z uczniem pochodzącym z systemu oświaty innego kraju.
2. Nabycie praktycznych umiejętności wprowadzenia do planu nadzoru dyrektora kierunków realizacji polityki oświatowej państwa.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Sprawne i skuteczne przygotowanie dokumentacji o kształceniu uczniów przybywających z zagranicy do kontroli planowanej przez KO.
PROGRAM:
1. Istota organizacji kształcenia uczniów przybywających z zagranicy w polskich jednostkach oświatowych w oparciu o umowy międzynarodowe, konstytucję i ustawy.
2. Ustawowe warunki organizacji kształcenia uczniów pochodzących z systemów oświaty innych krajów w polskim systemie oświaty:
- zadania JST- lokalne rozwiązania systemowe (oddział przygotowawczy):
- zadania dyrektora szkoły, przedszkola, placówki oświatowej.
3. Szczegółowe warunki kwalifikacji ucznia do danego typu jednostki oświatowej, klasy
i modelu wsparcia.
4. Prawo ucznia do dodatkowych zajęć nauki języka polskiego i zajęć wyrównawczych (wymiar i czas zajęć):
- kwalifikacja ucznia do dodatkowych zajęć – wzór dokumentacji.
- warunki finansowania dodatkowych zajęć na podstawie danych w SIO;
- organizacja dodatkowych zajęć – wymagana dokumentacja.
5. Prawo do pomocy ze strony osoby pochodzącej z kręgu kulturowego ucznia
- praktyczne zastosowanie przepisu.
6. Prawo ucznia do nauki własnego języka i zachowania kultury – rola biblioteki szkolnej.
7. Prawo dziecka przybywającego z zagranicy do wychowania przedszkolnego – model organizacji wsparcia dziecka cudzoziemskiego w placówce wychowania przedszkolnego.
8. Organizacja wsparcia uczniów cudzoziemskich w statucie szkoły/przedszkola.
9. Nadzór dyrektora nad organizacją wsparcia uczniów cudzoziemskich – zadania w planie nadzoru na rok 2021/2022.
METODY I FORMY PRACY
1. Asymilacja wiedzy z zakresu organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich i stosowania jej w praktyce.
2. Seminarium z elementami ćwiczeń prawidłowego dokumentowania i finansowania organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online