zaproponuj szkolenia

Online: Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwzględnieniem aktualnych i planowanych zmian organizacyjnych

11 września 2024 09:00-13:00

290 zł netto

-    zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
-    uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
-    platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


PROWADZĄCY:
-    Od 2008 dyrektor wydziału oświaty, kultury i sportu starostwa powiatowego, później kierownik referatu oświaty, kultury, sportu i zdrowia, a obecnie dyrektor centrum usług wspólnych. Edukatorka, koordynatorka wielu projektów edukacyjnych. Autorka publikacji, dotyczących edukacji i zarządzania w oświacie. Współpracuje z wieloma instytucjami w zakresie prowadzenia szkoleń i kursów o tematyce oświatowej. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Collegium da Vinci w Poznaniu. Certyfikowany konsultant Programu MindSonar.
-    absolwentka UAM w Poznaniu - filologia polska. Nauczycielka języka polskiego, doradca metodyczny a później konsultant ds. doradztwa kadry kierowniczej i egzaminów zewnętrznych Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz współpracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.


CELE SZKOLENIA:
1.    Przekazanie uporządkowanej wiedzy o rozpoznawaniu i zaspakajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów w szkole/przedszkolu.
2.    Doskonalenie umiejętności elastycznego organizowania wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
3.    Kształtowanie postaw gotowości do pełnego wdrożenia omawianych zadań szkoły/przedszkola.
4. Nabycie umiejętności organizacji i finansowania zadań dotyczących pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych.

Zakłada się, że po zakończeniu szkolenia jego uczestnik:
-    pozna współczesne trendy w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
-    pozna różne sposoby organizacyjne dotyczące realizacji edukacji włączającej.
-    będzie potrafił oszacować wielkość subwencji naliczanej na ucznia posiadającego określony rodzaj orzeczenia a rzeczywiste wydatkowanie środków finansowych.


PROGRAM:
1.    Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty w świetle zmian prawnych:
-    omówienie wprowadzenia od 1 września 2024 r. podwyższonych standardów zatrudnienia specjalistów;
-    omówienie zmian w sposobie organizacji wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
-    omówienie typów zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-    realizacja zindywidualizowanej ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz zindywidualizowanej ścieżka kształcenia;
-    czas pracy nauczyciela a czas trwania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-    kwalifikacje nauczycieli w zakresie prowadzenia PPP.
2.    Finansowanie zadań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwzględnieniem sposobu finansowania zadań:
-    omówienie dotychczasowego i planowanego modelu finansowania wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
-    metryczka subwencji oświatowej - analiza dokumentu, wskazanie przydatnych informacji;
-    analiza wag subwencyjnych dla poszczególnych grup uczniów w odniesieniu do liczby godzin nauczycielskich możliwych do realizacji w ramach tych wag;
-    liczenie wielkości subwencji oświatowej dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
3.    Organizacja zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
-    sposoby standaryzacji liczby godzin przydzielanych na placówki oświatowe;
-    różne sposoby finansowania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-    pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów cudzoziemskich, jej sposób zapisu w dokumentach wewnątrzszkolnych (analiza raportów pokontrolnych i raportów NIK).
4.    Rozwiązania organizacyjne dotyczące realizacji edukacji włączającej, pracy z uczniami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie zróżnicowanej:
-    omówienie działań wdrażających – Specjalistycznie Centra Wspierania Edukacji Włączającej.
5.    Jak przygotować się do kontroli poprawności pobrania subwencji – z perspektywy dyrektora i jst?
-    przykłady nieprawidłowości wskazanych w protokołach kontrolnych, dotyczących zasadności pobrania i wykorzystania subwencji i dotacji naliczanej na uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi przy uwzględnieniu sposobów realizacji wsparcia;
-    omówienie dokumentacji wewnątrzszkolnej i w jst właściwej do realizacji wsparcia uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz nadzoru nad właściwym prowadzeniem dokumentacji.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha