Szczegóły organizacyjne:
Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
Informacje o prowadzącym szkolenie:
• przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
• wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
• autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej nauczyciel bibliotekarza, wiceprezes TNBSP Odział Warszawa, trener oświaty.
Cele główne:
Kształcenie umiejętności promowania działań biblioteki szkolnej w środowisku szkolnym, zapoznanie z narzędziami wspierającymi promocję biblioteki szkolnej,podniesienie kompetencji bibliotekarzy szkolnych w zakresie promowania własnej pracy oraz wzmocnienie wizerunku bibliotekarza szkolnego.
Cele szczegółowe (przewidywane efekty):
Uczestnicy:
1.Poznają warsztat promocji biblioteki szkolnej w środowisku.
2.Wzmocnią swój wizerunek oraz pewność siebie.
3.Poszerzą swoją wiedzę na temat zasad marketingu i skuteczności działań promocyjnych swoją pracę z wykorzystaniem Internetu.
4.Poddadzą refleksji swoje działania i zaplanują zmiany w promocji biblioteki szkolnej według filozofii kaizen.
5.Opracują kampanię promocyjna swojej biblioteki z zastosowaniem poznanych narządzi i technik marketingowych.
6.Zastosują zdobytą wiedzę w swojej pracy nauczyciela bibliotekarza.
Program szkolenia:
Tytuł modułu/ |
Treści |
Liczba godzin |
|
Jak zorganizować ciekawą kampanię marketingową biblioteki szkolnej w środowisku szkoły, dzielnicy i gminy. |
Deklaracja misji, wizja pracy biblioteki szkolnej, logo biblioteki, wizytówka biblioteki i nauczyciela bibliotekarza, jedno ważne wydarzenie elementem promocji biblioteki. |
1h |
|
Narzędzia i techniki marketingowe, które można wykorzystać do promocji biblioteki szkolnej. |
Analiza jakości pracy biblioteki- SWOT– przykłady, wewnętrzna i zewnętrzna kampania- podobieństwa i różnic, promocja biblioteki w Internecie, praca zdalna biblioteki jako część kampanii marketingowej, 10 zasad filozofii kaizen. |
1 h |
|
Wizerunek biblioteki także biblioteki szkolnej i bibliotekarza/nauczyciela bibliotekarza |
Czym jest wizerunek, przykłady negatywnych stereotypów o bibliotekarzach, biblioteczny dresscode/jak zmienić stereotypy /kondycja psychiczna bibliotekarza szkolnego/jak wzmocnić swój wizerunek |
1 h |
|
Podsumowanie szkolenia |
Rekapitulacja szkolenia, dyskusja, pytania, wykonanie zadań |
1h |
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
