- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
Wieloletni trener i szkoleniowiec pracowników organu samorządu terytorialnego oraz służb kontrolnych – Policji i ITD, kierownik organu administracji rządowej zajmującego się kontrolą przedsiębiorców. Ekspert z długoletnim doświadczeniem, specjalizujący się w prawie transportowym oraz przepisach ustawy o kierujących pojazdami oraz Kodeksu drogowego a także w przepisach i zasadach stosowania kodeksu postępowania administracyjnego przez pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
ADRESACI: Pracownicy starostw powiatowych oraz urzędów miast na prawach powiatu, prowadzący sprawy związane z zezwoleniami na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
CELE: Zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnych dla sprawnego i prawidłowego prowadzenia spraw w zakresie badania i cofania dobrej reputacji przewoźników i zarządzający transportem. Znalezienie rozwiązań w trudnych sytuacjach, z którymi stykamy się podczas wydawania uprawnień przewozowych.
- Czy w trakcie zawieszenia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego należy wszcząć kolejne postępowanie w sprawie zawieszenia zezwolenia z powodu utraty wymogu dobrej reputacji, czy z automatu wydać kolejna decyzję o zawieszeniu zezwolenia?
- Czy dwa organy mogą jednocześnie prowadzić postępowanie wobec zarządzającego?
- Czy dobra reputacja dotyczy także przewozów na potrzeby własne? Czy to coś zmienia jeśli ktoś wykonywał taki przewóz gdy doszło do naruszeń?
- Który organ jest właściwy do badania dobrej reputacji jeśli zarządzający pojawia się u różnych przewoźników na terenie kraju?
- Jak prowadzić postępowanie wobec zarządzającego? Jakie elementy oceniać w trakcie postępowania?
- Kiedy prowadzić kontrolę w sprawie dobrej reputacji? Jak należy to zorganizować gdy w toku jest postępowanie?
Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas szkolenia!
PROGRAM
1. Warunki związane z wymogiem dobrej reputacji
2. Jak weryfikować posiadanie dobrej reputacji przedsiębiorcy i zarządzającego transportem - kiedy i czego mamy prawo żądać, jak dokumentować spełnianie przez przedsiębiorcę warunków - kiedy zaświadczenie, kiedy oświadczenie, podstawy prawne
3. Procedura wszczęcia postępowania w przedmiocie utraty dobrej reputacji – podstawy prawne do wszczęcia postępowania, źródła informacji o naruszeniach i karach
4. Kontrola w ramach postępowania w sprawie dobrej reputacji
5. Ocena przesłanek przy badaniu dobrej reputacji (liczba stwierdzonych naruszeń, możliwość poprawy sytuacji, interes społeczny, opinia organizacji branżowej)
6. Elementy i kształt decyzji w sprawie dobrej reputacji
7. Środki rehabilitacyjne – terminy zatarcia skazania, różnica między wykonalnością a wykonaniem decyzji, raty, egzekucja nieuiszczonej kary.
8. Skutki utraty dobrej reputacji - procedura zawieszania i cofania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
9. Stwierdzenie niezdolności zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi
Uwaga: trener zachęca do przesyłania pytań, opisu szczególnych przypadków lub problemów, o których chcieli by Państwo pomówić podczas szkolenia. Wszystkie przesłane pytania zostaną szczegółowo omówione, a najciekawsze zostaną włączone do materiałów szkoleniowych. Proszę o przesyłanie pytań nie później, niż na 3 dni przed szkoleniem.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
