Szczegóły organizacyjne:
• Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
• Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
Informacje o prowadzącym: Liliana Zientecka
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Adresaci szkolenia
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, opiekun wszyscy zainteresowani.
Korzyści z udziału w szkoleniu
1. Uporządkowanie wiedzy o nowych zasadach awansu zawodowego i oceny pracy nauczycie-la.
2. Doskonalenie umiejętności sprawnego prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela w powiazaniu z oceną jego pracy.
Szanowni Państwo
Rok 2024 to czas, w którym wielu nauczycieli kończy okres przygotowania do zawodu
i zamierza przystąpić do egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego. Dyrektor zobowiązany jest do wykonania wielu zadań podsumowujących okres przygotowania do zawodu i wydania nau-czycielowi dokumentacji wymaganej przez organ prowadzący w trybie nadania stopnia nauczyciela mianowanego.
Zapraszam na szkolenie, na którym wyjaśnię wszystkie zawiłości ścieżki awansu zawodowego a także pokażę, jak dyrektor powinien udokumentować swoje działania i pokierować nauczycielem w ścieżce postepowania egzaminacyjnego.
Liliana ZIENTECKA
Plan zajęć - 2 sesje po 1,5 godziny.
1. Nauczyciel poczatkujący – warunki zatrudnienia i odbywania przygotowania do zawodu.
2. Prawidłowa kwalifikacja nauczyciela do odbywania przygotowania do zawodu - zadania dyrek-tora. Przepisy przejściowe dla nauczycieli bez stopnia awansu zawodowego.
3. Zadania mentora- dokumentacja mentora.
4. Zadania nauczyciela w ścieżce przygotowania do zawodu – lekcje obserwowane.
5. Weryfikacja umiejętności praktycznych nauczyciela w drugim i ostatnim roku przygotowania do zawodu:
1) pierwsza weryfikacja – wzór dokumentacji;
2) ostatnia weryfikacja powołanie komisji - wzór zarządzenia dyrektora;
3) opinia o przeprowadzonych zajęciach – wzór opinii.
6. Ocena pracy nauczyciela w okresie przygotowania do zawodu;
1) terminy dokonania oceny pracy nauczyciela początkującego – podstawy prawne, zasto-sowanie w przypadku uwzględnienia okresów pracy przez 1 września 2022 r.
2) dokumenty wszczęcia oceny pracy i zasięgania opinii;
3) wzór karty oceny pracy;
4) uzasadnienie oceny na podstawie punktacji z komentarzem.
7. Tryb zapoznania nauczyciela z projektem oceny pracy – instruktaż działania, wzory dokumen-tów.
8. Tryb działania dyrektora w przypadku negatywnej oceny pracy nauczyciela poczatkującego – instruktaż działania.
9. Wniosek nauczyciela o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego- wzór.
10. Zaświadczenie dyrektora o zatrudnieniu w okresie przygotowania do zawodu – wzór.
Metody i formy pracy
Metoda asymilacji dotychczasowej wiedzy z nowymi przepisami prawa i zastosowaniem ich
w praktyce. Seminarium z elementami wykładu.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online