zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – pomoc psychologiczno-pedagogiczna

24 kwietnia 2024 09:00-13:00

410 zł netto

Forma szkolenia:

  • Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
  • Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.

 Informacje o prowadzących szkolenie:

  • wieloletni praktyk, edukator, nauczyciel i wykładowca uczelni wyższych, były wizytator
  • wieloletni dyrektor wydziału Ośrodka Rozwoju Edukacji, prowadziła szkolenia dla wizytatorów z polecenia ministra w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Opis szkolenia:

Bardzo potrzebne szkolenie przed ostatecznym przygotowaniem arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli, zarówno dla dyrektorów, bo to państwo planują zajęcia, jak i dla organów prowadzących, bo to burmistrz/starosta odpowiada za przygotowanie warunków i finansowanie zadań. By rozpocząć rozmowy z dyrektorem należy mieć wiedzę, na czym ta pomoc pp polega, jak powinna wyglądać właściwa organizacja zajęć i dlaczego nie zawsze ilość zajęć będzie przekładać się na jakość kształcenia.


Program szkolenia:

1.      Formy organizowanej pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpoznanie zapisów w arkuszach.

2.      Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum- czy słusznie?

3.      Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.

4.      Czy ilość planowanych zajęć idzie w parzy z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?

5.      Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?

6.      Orzeczenia a IPET - co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?

7.      Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem- co trzeba, a co można wdrożyć?

8.      Ścieżka zindywidualizowana- jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?

9.      Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy- czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu? 

10.  Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?

11.  Finansowanie - czyli zdania samorządu i porozumienia z dyrektorami jednostek oświatowych. Standardy, prowadzenie dialogu, sposób na ograniczenie wydatków, dobre praktyki.  

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha