zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w teorii i praktyce szkolnej - pomoc psychologiczno-pedagogiczna

25 luty 2022 09:00-13:00

380 zł netto

Forma szkolenia:

  • Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
  • Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.

 Informacje o prowadzących szkolenie:

I

  • wieloletni praktyk, edukator, nauczyciel i wykładowca uczelni wyższych, były wizytator
  • wieloletni dyrektor wydziału Ośrodka Rozwoju Edukacji, przez 7 lat prowadziła szkolenia dla wizytatorów z polecenia ministra w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

II

  • Od 2016 ekspert MEN (poz. 1121), specjalizuje się w zakresie tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, ODN, z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w całym kraju.
  • Praktyk, kontroler, analityk. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Odznaczona Medalem K.E.N.

 Cele szkolenia:

Przybliżenie zależności między diagnozą a trafnością udzielanego wsparcia uczniom oraz zadań szkoły oraz samorządu wynikających z obowiązku realizacji przepisów rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wymagania państwa „Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.


Program szkolenia:

  1. Co wiemy o rozwoju uczniów?
  2. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w szkole w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
  3. Od diagnozy do planowania działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów – formy organizowanej pomocy.
  4. Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej- jak je właściwie odczytać i stosować?
  5. Wdrażanie zaleceń- w jakim zakresie, w jakim czasie i na czyich warunkach?
  6. Postępowanie szkoły w przypadku, kiedy orzeczenie/opinia wykazuje wady, błędy.
  7. Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego w większości nie jest przyjęty przez wizytatorów fakt, że nie wszystkie zalecenia szkoła/przedszkole może realizować? Jak uzasadniać wybór zadań i czy wszystkie zalecenia trzeba wykonać i w jakich proporcjach?
  8. Powiązanie zapisów w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez szkołę/przedszkole odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Dlaczego tu potrzebny jest umiar?
  9. Planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w toku bieżącej pracy z uczniami.
  10. Zintegrowanie działań w szkole podstawą skutecznego wparcia psychologiczno – pedagogicznego uczniów.
  11. Kształcenie specjalne a pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
  12. Rozgraniczenie zadań szkoły (przedszkola, placówki) z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
  13. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych (innych poradni specjalistycznych) a planowanie i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  14. Efektywność udzielanego wsparcia uczniom.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha