Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
Informacje o prowadzących szkolenie:
- wieloletni praktyk, edukator, nauczyciel i wykładowca uczelni wyższych, były wizytator
- wieloletni dyrektor wydziału Ośrodka Rozwoju Edukacji, prowadziła szkolenia dla wizytatorów z polecenia ministra w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Opis szkolenia:
Bardzo potrzebne szkolenie przed ostatecznym przygotowaniem arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli, zarówno dla dyrektorów, bo to państwo planują zajęcia, jak i dla organów prowadzących, bo to burmistrz/starosta odpowiada za przygotowanie warunków i finansowanie zadań. By rozpocząć rozmowy z dyrektorem należy mieć wiedzę, na czym ta pomoc pp polega, jak powinna wyglądać właściwa organizacja zajęć i dlaczego nie zawsze ilość zajęć będzie przekładać się na jakość kształcenia.
Program szkolenia:
1. Formy organizowanej pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpoznanie zapisów w arkuszach.
2. Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum- czy słusznie?
3. Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.
4. Czy ilość planowanych zajęć idzie w parzy z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?
5. Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?
6. Orzeczenia a IPET - co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?
7. Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem- co trzeba, a co można wdrożyć?
8. Ścieżka zindywidualizowana- jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?
9. Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy- czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu?
10. Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?
11. Finansowanie - czyli zdania samorządu i porozumienia z dyrektorami jednostek oświatowych. Standardy, prowadzenie dialogu, sposób na ograniczenie wydatków, dobre praktyki.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online