Szczegóły organizacyjne:
Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
Informacje o prowadzącym szkolenie:
• przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
• wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
• autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej nauczyciel bibliotekarza, wiceprezes TNBSP Odział Warszawa, trener oświaty.
Cele główne:
Uporządkowanie wiedzy zdobytej w trakcie studiów/studium; zapoznanie nauczycieli bibliotekarzy z warsztatem pracy w bibliotece szkolnej i jej specyfiką, podniesienie kompetencji bibliotekarzy szkolnych w zakresie pracy z czytelnikami i zapoznanie z uwarunkowaniami prawnymi funkcjonowania bibliotek szkolnych, poznanie zasad budowania relacji biblioteka szkolna- dyrektor szkoły- rada pedagogiczna-uczniowie.
Cele szczegółowe (przewidywane efekty):
Uczestnicy:
1.Poznają warsztat pracy nauczyciela bibliotekarza z uwzględnieniem podziału zajęć na pracę pedagogiczną: metody i formy pracy z czytelnikiem oraz pracę techniczną: czyli obowiązującą aktualnie dokumentację pracy biblioteki szkolnej, zasady tworzenia planu pracy biblioteki szkolnej, opracowanie materiałów bibliotecznych od zamówienia po wpisanie do księgi inwentarzowej, omówieniem błędów w prowadzonej dokumentacji, skontrum i selekcja księgozbioru, podręczniki szkolne.
2.Przeanalizują dokumenty dotyczące zasad funkcjonowania biblioteki szkolnej: przepisy prawne, Statut szkoły, program wychowawczo- profilaktyczny szkoły, oraz funkcjonowanie bibliotek szkolnych w dokumentach międzynarodowych.
3.Zaplanują zmiany w organizacji swojej pracy zgodne z zasadami filozofii kaizen w celu podniesienia jakości pracy biblioteki szkolnej.
Program szkolenia:
Tytuł modułu/ |
Treści |
Liczba godzin |
|
Organizacja pracy biblioteki szkolnej w świetle prawa oświatowego. Kwalifikacje nauczyciela bibliotekarza. |
Omówienie podstawowych aktów prawnych / Prawo Oświatowe / oraz pozostałe dokumenty dotyczące biblioteki szkolnej /biblioteka szkolna w przepisach międzynarodowych/kwalifikacje zawodowe nauczyciela bibliotekarza. |
0,5 h |
|
Praca techniczna nauczyciela bibliotekarza. |
Dokumentacja pracy biblioteki szkolnej, skontrum, błędy i niespodzianki jakie mogą pojawić się w prowadzonej dokumentacji ( księga ubytków, inwentarz), zasady tworzenia planu pracy i regulaminu biblioteki szkolnej w oparciu o program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. |
1 h |
|
Praca pedagogiczna nauczyciela bibliotekarza / metody pracy z czytelnikiem |
Warsztat pedagogiczny nauczyciela bibliotekarza: metody i formy pracy z czytelnikiem/ cele i zasady organizacji zajęć czytelniczych, dobre praktyki, praca zdalna biblioteki szkolnej. |
1 h |
|
Budowanie relacji biblioteka szkolna- dyrektor szkoły- rada pedagogiczna-uczniowie.
|
Omówienie zasad współpracy/ przykłady dobrej i złej współpracy z dyrektorem szkoły , radą pedagogiczną i uczniami z pokolenia „Z” i „Alpha” |
1 h |
|
Podsumowanie szkolenia |
Rekapitulacja szkolenia, dyskusja, pytania |
0,5 h |
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
