zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Warsztat pracy nauczyciela bibliotekarza - praca pedagogiczna i praca techniczna

16 czerwca 2023 10:00-14:00

300 zł netto

 Szczegóły organizacyjne:

Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie


 Informacje o prowadzącym szkolenie: 

• przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
• wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
• autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej nauczyciel bibliotekarza, wiceprezes TNBSP Odział Warszawa, trener oświaty.


Cele główne:

Uporządkowanie wiedzy zdobytej w trakcie studiów/studium; zapoznanie nauczycieli bibliotekarzy   z warsztatem pracy w bibliotece szkolnej i jej specyfiką, podniesienie kompetencji bibliotekarzy szkolnych w zakresie pracy z czytelnikami i zapoznanie z uwarunkowaniami prawnymi funkcjonowania bibliotek szkolnych, poznanie zasad budowania relacji biblioteka szkolna- dyrektor szkoły- rada pedagogiczna-uczniowie.


 Cele szczegółowe (przewidywane efekty):

Uczestnicy:

1.Poznają warsztat pracy nauczyciela bibliotekarza z uwzględnieniem podziału zajęć na pracę pedagogiczną: metody i formy pracy z czytelnikiem oraz pracę techniczną: czyli obowiązującą aktualnie dokumentację pracy biblioteki szkolnej, zasady tworzenia planu pracy biblioteki szkolnej, opracowanie materiałów bibliotecznych od zamówienia po wpisanie do księgi inwentarzowej, omówieniem błędów w prowadzonej dokumentacji, skontrum i selekcja księgozbioru, podręczniki szkolne.

2.Przeanalizują dokumenty dotyczące zasad funkcjonowania biblioteki szkolnej: przepisy prawne, Statut szkoły, program wychowawczo- profilaktyczny szkoły, oraz funkcjonowanie bibliotek szkolnych w dokumentach międzynarodowych.

3.Zaplanują zmiany w organizacji swojej pracy zgodne z zasadami filozofii kaizen w celu podniesienia jakości pracy biblioteki szkolnej.


 

Program szkolenia:

 

Tytuł modułu/
Temat

             Treści

Liczba godzin                                 

 

Organizacja pracy biblioteki szkolnej w świetle prawa oświatowego. Kwalifikacje nauczyciela bibliotekarza.

Omówienie podstawowych aktów prawnych / Prawo Oświatowe / oraz pozostałe dokumenty  dotyczące biblioteki szkolnej /biblioteka szkolna w przepisach międzynarodowych/kwalifikacje zawodowe nauczyciela bibliotekarza.

0,5 h

 

Praca techniczna nauczyciela bibliotekarza.

Dokumentacja pracy biblioteki szkolnej, skontrum, błędy i niespodzianki jakie mogą pojawić się w prowadzonej dokumentacji      ( księga ubytków, inwentarz), zasady tworzenia planu pracy i regulaminu biblioteki szkolnej w oparciu o program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.

1 h

 

Praca pedagogiczna nauczyciela bibliotekarza / metody pracy z czytelnikiem

Warsztat pedagogiczny nauczyciela bibliotekarza: metody i formy  pracy z czytelnikiem/ cele i zasady organizacji zajęć czytelniczych, dobre praktyki, praca zdalna biblioteki szkolnej.

1 h

 

Budowanie relacji biblioteka szkolna- dyrektor szkoły- rada pedagogiczna-uczniowie.

 

Omówienie zasad współpracy/ przykłady dobrej i złej współpracy z dyrektorem szkoły , radą pedagogiczną i uczniami z pokolenia „Z”  i „Alpha”

1 h

 

Podsumowanie szkolenia

Rekapitulacja szkolenia, dyskusja, pytania

0,5 h

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha