Plan daltoński w bibliotece szkolnej dla odważnych

28 listopada 2025 11:30-15:00

360 zł netto
Szczegóły organizacyjne:
Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
Informacje o prowadzącym szkolenie:
- przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
- wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
- autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej nauczyciel bibliotekarza,
- wieloletni wiceprezes, obecny sekretarz TNBSP Odział Warszawa,
- trener oświaty, certyfikowany trener online,
- wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych praktycznego warsztatu pracy nauczyciela bibliotekarza .
Cele szkolenia:
1. Pokazanie, jak można zastosować elementy Planu Daltońskiego w pracy biblioteki szkolnej.
2. Wzmocnienie odwagi nauczyciela-bibliotekarza do eksperymentowania, wychodzenia poza schemat i proponowania innowacyjnych działań.
3. Nabycie umiejętności tworzenia daltońskich narzędzi (karty zadań, kontrakty, refleksje, „nacobezu”) dla pracy z czytelnikiem i w projektach czytelniczych.
4.Uświadomienie roli biblioteki jako miejsca uczenia się samodzielności, odpowiedzialności i współpracy.
Uczestnik:
1.Zna przykłady zastosowania Planu Daltońskiego w bibliotece szkolnej,
2. Potrafi opracować własne narzędzia pracy (karta zadaniowa, refleksja, kontrakt),
3. Jest gotów wprowadzić innowacyjne rozwiązania w swojej praktyce,
4. Rozumie, że odwaga w pracy bibliotekarza to podejmowanie nowych wyzwań edukacyjnych.
Program szkolenia:
Tytuł modułu/ |
Treści |
|
1. |
Plan daltoński – przypomnienie podstaw |
Filary: samodzielność, odpowiedzialność, współpraca, refleksja. Co to znaczy w praktyce szkolnej i bibliotecznej? |
2. |
Biblioteka szkolna jako laboratorium odwagi |
Jak biblioteka może stać się przestrzenią eksperymentów dydaktycznych? |
3. |
Daltońskie narzędzia w pracy bibliotecznej |
Karta zadań i karta kontraktu czytelniczego. |
4. |
Odwaga w praktyce nauczyciela-bibliotekarza |
Przełamywanie schematów (np. lekcja w nietypowym miejscu, uczniowie jako prowadzący zajęcia). |
5. |
Warsztat: Tworzymy własne narzędzia |
* Projekt karty zadaniowej dla uczniów. |
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
