zaproponuj szkolenia

Plan daltoński w bibliotece szkolnej dla odważnych

28 listopada 2025 11:30-15:00

360 zł netto

 Szczegóły organizacyjne:

Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie


 Informacje o prowadzącym szkolenie: 

  • przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
  • wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
  • autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej  nauczyciel bibliotekarza,
  • wieloletni wiceprezes, obecny sekretarz TNBSP Odział Warszawa,
  • trener oświaty, certyfikowany trener online,
  • wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych  praktycznego  warsztatu  pracy nauczyciela bibliotekarza .

  Cele szkolenia:

1. Pokazanie, jak można zastosować elementy Planu Daltońskiego w pracy biblioteki szkolnej.
2. Wzmocnienie odwagi nauczyciela-bibliotekarza do eksperymentowania, wychodzenia poza schemat i proponowania innowacyjnych działań.
3. Nabycie umiejętności tworzenia daltońskich narzędzi (karty zadań, kontrakty, refleksje, „nacobezu”) dla pracy z czytelnikiem i w projektach czytelniczych.
4.Uświadomienie roli biblioteki jako miejsca uczenia się samodzielności, odpowiedzialności i współpracy.


Uczestnik:
1.Zna przykłady zastosowania Planu Daltońskiego w bibliotece szkolnej,
2. Potrafi opracować własne narzędzia pracy (karta zadaniowa, refleksja, kontrakt),
3. Jest gotów wprowadzić innowacyjne rozwiązania w swojej praktyce,
4. Rozumie, że odwaga w pracy bibliotekarza to podejmowanie nowych wyzwań edukacyjnych.


 Program szkolenia:

 

Tytuł modułu/
Temat

             Treści

1. 

Plan daltoński – przypomnienie podstaw

 Filary: samodzielność, odpowiedzialność, współpraca, refleksja. Co to znaczy w praktyce szkolnej i bibliotecznej?

 2.

Biblioteka szkolna jako laboratorium odwagi

Jak biblioteka może stać się przestrzenią eksperymentów dydaktycznych?
Przykłady: praca metodą projektów, otwarte zadania czytelnicze, grywalizacji

 3.

Daltońskie narzędzia w pracy bibliotecznej

Karta zadań i karta kontraktu czytelniczego.
Tablica daltońska w bibliotece (prace uczniów, cele tygodnia, dyżury).
Refleksja czytelnicza (np. „Co wyniosłem z książki?”, „Jakiej odwagi nauczyła mnie lektura?”).

 4.

Odwaga w praktyce nauczyciela-bibliotekarza

Przełamywanie schematów (np. lekcja w nietypowym miejscu, uczniowie jako prowadzący zajęcia).
Jak wspierać uczniów w podejmowaniu ryzyka intelektualnego?
„Bibliotekarz jako lider odwagi” – przykłady działań.

 5.

Warsztat: Tworzymy własne narzędzia

* Projekt karty zadaniowej dla uczniów.
* Opracowanie mini-projektu czytelniczego w duchu daltońskim.
* Plan refleksji i ewaluacji działań.


 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha