zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Prawidłowa organizacja wewnątrzszkolnego oceniania w szkole – wykonanie zalecenia kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024

06 listopada 2023 09:00-12:30

330 zł netto

Szanowni Państwo
Ocenianie wewnątrzszkolne to obszar działalności szkoły, który jest powodem największej liczby skarg wnoszonych do kuratoriów oświaty przez rodziców. Przyczyną jest to, że w wielu szkołach zapisy w statutach o ocenianiu są nieaktualne i na ich podstawie dochodzi do naruszenia praw ucznia. W kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024 dyrektorzy zostali zobowiązani do organizacji doskonalenia warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego. To oznacza, że obowiązkiem każdej szkoły (publicznej i niepublicznej) w roku szkolnym 2023/2024 jest ponowne przeanalizowanie własnych systemów oceniania i pełne dostosowanie ich do obowiązującego prawa w statucie i praktyce szkolnej.
Zapraszam na szkolenie o wewnątrzszkolnym systemie oceniania. Wyjaśnię jakich błędów nie popełniać i przekażę wzór prawidłowych zapisów o ocenianiu w statucie szkoły, które są przykładem dobrej praktyki szkolnej.
Liliana ZIENTECKA

Forma szkolenia:

-Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
-Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
-Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze


INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE: Liliana Zientecka
-praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
-autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
-odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej

Adresaci szkolenia
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele publicznych i niepublicznych szkół, wszyscy zainteresowani.

Cele szkolenia
1. Uczestnik szkolenia pozna hierarchię podstaw prawnych oceniania szkolnego
i wynikający z niej zakres oceniania wewnątrzszkolnego jaki reguluje statut szkoły.
2. Uczestnik szkolenia rozwinie swoje umiejętności w zakresie prawidłowego formułowania ak-tów prawa wewnętrznego.
3. Kształtowanie motywacji uczestników szkolenia do budowania kultury prawnej
w szkole poprzez tworzenia aktów prawa wewnątrzszkolnego zrozumiałych dla uczniów.

Plan zajęć – 2 sesje po 1,5 godziny
1. Hierarchia źródeł prawa systemu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
w polskim systemie oświaty. Praktyczne zastosowanie celów oceniania wskazanych
w przepisach prawa oświatowego. Omówienie orzecznictwa i stanowisk nadzoru pedago-gicznego w sprawach dotyczących oceniania wewnątrzszkolnego.

2. Zakres delegacji prawnej do określenia szczegółowych warunków i sposobu oceniania we-wnątrzszkolnego w statucie szkoły – co jest materią prawa powszechnie obowiązującego a co jest materią statutu szkoły – wzór struktury zapisów oceniania wewnątrzszkolnego w sta-tucie szkoły.
3. Prawidłowe formułowanie wymagań edukacyjnych i obowiązek ich dostosowania do indy-widualnych rozpoznanych potrzeb uczniów – wzór zapisów, instruktaż działania.
4. Spójność kryteriów oceny zachowania z obowiązkami ucznia. Mierzalny sposób formułowa-nia kryteriów – wzór zapisów.
5. Tryb, formy i zasady oceniania bieżącego. Związek oceniania bieżącego z prawami ucznia - najczęściej popełniane błędy. Czy powszechnie stosowane praktyki oceniania bieżącego się obronią?
6. Prawidłowe stosowanie prawa ucznia do podwyższenia oceny przewidywanej.
Czy podawanie informacji miesiąc przed klasyfikacją w świetle nowych zasad oceniania jest potrzebne?
7. Prawidłowe stosowanie zasady jawności ocen, dostępu uczniów i rodziców do ocenionych prac klasowych oraz prawa do uzasadnienia oceny. Jak w praktyce realizować prawo rodzi-ców do informowania ich o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach. Na czym polega spójność oceniania wewnątrzszkolnego z udzielaniem wsparcia uczniom.

Metody i formy prowadzenia zajęć
1. Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wie-dzy z zakresu szkolenia.
2. Metoda rozwijania praktycznych umiejętności zarządzania oświatą w formie dyskusji za pośrednictwem czatu, prezentacji dobrych praktyk i wzorów dokumentów do wykorzy-stania.

 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha