zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Prawidłowa realizacja obowiązków wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych

17 kwietnia 2025 08:30-12:30

385 zł netto

– jak dobrze wykorzystać okres przejściowy (01.01.2025 r.– 31.12.2025 r.), by prawidłowo stosować usługę PURDE /PUH od 1 stycznia 2026 r.

Cel szkolenia:
Od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 r. to okres dostosowawczy e-Doręczeń, które ostatecznie zastąpią klasyczny list polecony i staną się obowiązkowe dla większości urzędów, w tym jednostek samorządu terytorialnego. To kolejny etap zmian, które mają doprowadzić do likwidacji korespondencji papierowej z urzędami.
Szkolenie ma na celu przygotowanie/zweryfikowanie wiedzy posiadanej przez pracowników podmiotu publicznego od strony merytorycznej i praktycznej do ostatecznego wejścia w Krajowy System Doręczeń Elektronicznych.

I. Przedstawienie obowiązków j.s.t. związanych z wejściem z dniem 1 stycznia 2025 r. w Kra-jowy System Doręczeń Elektronicznych:
- określenie czym są e – Doręczenia i od kiedy mają zastosowanie do j.s.t.?
- stosowanie w praktyce usługi e – Doręczeń;
- wpływ stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych na organizację wewnętrzną urzędu i prowadzenie spraw administracyjnych (kwestie skuteczności doręczeń);
- okres przejściowy w stosowaniu e – Doręczeń.
- wykorzystywanie ePUAP (przetwarzanie danych w systemie e – PUAP – retencja danych).
II. Omówienie kwestii prawnych, dotyczących e – Doręczeń:
- wyjaśnienie najważniejszych pojęć stosowanych w usłudze e-Doręczeń: e-Doręczenie, do-kument elektroniczny, adres do doręczeń elektronicznych, skrzynka doręczeń, baza adresów elektronicznych;
- publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) a kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (KURDE); publiczna usługa hybrydowa (PUH). Wa-runki korzystania z PUH.

III. Organizacja w podmiocie publicznym wdrożenia doręczeń elektronicznych:
– określenie zadań i uprawnień: koordynatora, administratora SD, uprawnionego, obserwatora – podział ról;
- omówienie zagadnień związanych z ochroną danych osobowych w związku z wejściem w usłu-gę e – Doręczeń (niezbędność wydania stosownych upoważnień do przetwarzania danych pra-cownikom realizującym zadania w systemie skrzynki ED, odebrania oświadczeń – nowa czyn-ność przetwarzania);
- przedstawienie i scharakteryzowanie trzech metod korzystania z e - Doręczeń: wykorzystywa-nia przeglądarki internetowej, integracji z EZD;

IV. Zastosowanie e - Doręczeń:
- skuteczność doręczenia elektronicznego i moment doręczenia. Doręczenie zastępcze;
- kiedy e-Doręczenia nie mają zastosowania?
- stosowanie e-Doręczeń w systemie tradycyjnym (papierowym);
- e – Doręczenia a korespondencja mailowa.

V. Relacje ustawy o doręczeniach elektronicznych względem ustawy Kodeks postępowania administracyjnego:
- wpływ stosowania od dnia 1 stycznia 2025r. obowiązkowych doręczeń elektronicznych na tryb doręczania korespondencji w postępowaniach administracyjnych prowadzonych w trybie i na zasadach określonych w K.p.a. - omówienie zmian w obszarze K.p.a. obowiązujących w obszarze załatwiania spraw:
– zasada pisemności (art. 14 Kpa) w nowym brzmieniu;
- ujednolicenie zasad podpisywania wnoszonych i doręczanych pism w postępowaniu admini-stracyjnym - organ administracji działający w trybie KPA obowiązany jest stosować art. 63 i art. 39 Kpa;
- zmiany w Kpa od 2 stycznia 2025r.- w zakresie doręczeń pism w postępowaniu administra-cyjnym.
VI. Sesja pytań i odpowiedzi
Wdrożenie e-Doręczeń w Urzędzie – omówienie zagadnienia w oparciu o własne przykłady. 


NOTKA O TRENERZE:
mec. Aneta Kuberska – radca prawny. Inspektor ochrony danych w 4 jednostkach sektora finansów publicznych. Aktualnie wypracowuje rozwiązania z zakresu wdrożenia systemu e – Doręczeń w jednostce samorządu terytorialnego – Urzędzie Miasta oraz Centrum Usług Informatycznych ( miejskiej jednostce organizacyjnej) z uwzględnieniem integracji z EZD RP.
Doświadczenie zawodowe: Praktyk w dziedzinie stosowania przepisów dot. administracji publicznej, w tym przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych, informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, przepisów z zakresu prowadzenia postępowań administracyjnych – KPA, w tym Działu VIII – skarg i wniosków oraz petycji (u. o p.), z zakresu ochrony danych osobowych – RODO, KRI, KSC. Ponad 20 letnie doświadczenie praktyczne w realizowaniu zadań administracji rządowej – w latach 2002-2003 – kontroler działalności j.s.t. – kontrola zadań zleconych. W okresie 2004-2010 radca prawny w PUW w Białymstoku. 2011-2014. Kierownik Oddziału Kontroli Finansowej w PUW w Białymstoku – wykonywanie kontroli finansowych służb, inspekcji, straży administracji zespolonej szczebla wojewódzkiego. 2014 - 2017 Dyrektor Wydziału Nadzoru i Kontroli PUW w Białymstoku. 2017-2018 zastępca dyrektora WNiK PUW w Białymstoku (wykonywanie nadzoru wojewody nad j.s.t., kontrola zadań zleconych, kontrola finansowo – gospodarcza w jednostkach administracji zespolonej województwa podlaskiego, koordynacja działalności kontrolnej, nadzór nad postępowaniami prowadzonymi w trybie i na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej, administracyjnymi prowadzonymi w trybie K.p.a, skargowo – wnioskowymi oraz z petycji, a od 2018 r – realizacja zadań na szczeblu j.s.t. – CUW. Odpowiedziana za wdrożenie rozwiązań RODO w komórkach organizacyjnych Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (2018 r.), a od 2019 r. jednostkach samorządu terytorialnego – m.in. SZBI oraz polityk z zakresu ochrony danych osobowych, również regulacji dotyczących pracy zdalnej oraz z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, ochrony sygnalistów. Obecnie wypracowuje rozwiązania z zakresu wdrożenia systemu e – Doręczeń w CUW. Powyższe ma na celu wypracowania najlepszych praktyk i optymalnych rozwiązań niezbędnych do stosowania e – Doręczeń w działalności j.s.t.
Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń: Od 2017 r. wykładowca w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Białymstoku, trener licznych warsztatów, szkoleń z tematów dotyczących zadań realizowanych przez administrację publiczną, w tym z zakresu: ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji, procedur administracyjnych, postępowań skargowo – wnioskowych, z petycji, postępowań kontrolnych, dostępu do informacji publicznej, ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Odbiorcy szkoleń: sektor prywatny oraz sektor finansów publicznych.

Absolwentka Podyplomowych studiów o kierunku „Bezpieczeństwo informacji i ochrona danych osobowych” na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku.
Ceniona za indywidualne podejście do problemów przedstawianych przez uczestników szkoleń.
Prowadząc szkolenia koncentruje się na tym, by w skuteczny, zrozumiały, poparty przykła-dami oraz orzecznictwem, sposób przekazać wiedzę ich uczestnikom.

Forma szkolenia:
• Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
• Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha